پرش لینک ها

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز ؛ 7 ایده مبتکرانه و چندمنظوره

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: امروزه فضای کار اشتراکی به عنوان یک مفهوم نوظهور در دنیای کسب‌و‌کار، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. با وجود مزایای بی‌‌نظیری همچون کاهش 30 درصدی هزینه‌های راه‌اندازی بیزینس، فضاهای کار اشتراکی به گزینه‌ای محبوب بین افراد تبدیل شده‌اند. جالب است بدانید طبق آمار، ۷۵٪ از استارتاپ‌ها فعالیت خود را از یک فضای کار اشتراکی شروع می‌کنند. با توجه به اهمیتِ کیفیت فضایی بر تمرکز، آرامش‌بخشی و راندمان کاری، طراحی داخلی فضاهای کار اشتراکی بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت ما در این مقاله به بررسی 7 ایده طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز می‌پردازیم. به‌کارگیری این 7 ایده خلاقانه و کاربردی، منجر به خلق فضایی انعطاف‌پذیر و گسترش ارتباطات انسانی می‌شود. با ما همراه باشید…

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

مزایای سرمایه‌گذاری و طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز

تقویت همکاری باید در اولویت هر کسب‌وکاری باشد. همکاری و کار گروهی نیز نیازمند بستری مناسب برای تمرکز، به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و برگزاری جلسات دارد. فضاهای کار اشتراکی، یکی از بهترین ایده‌های عصر جدید هستند. استفاده از فضای کار اشتراکی، فرصتی برای شبکه‌سازی و ارتباط با جامعه فراهم می‌کند. چرا که طراحی این فضاها، منجر به هم‌زیستی و هم‌افزایی با اعضاء تیم، برقراری تعاملات سازنده، افزایش خلاقیت و بهبود روحیه افراد می‌شود. طبق یک مطالعه، ۸۳٪ از کاربران فضای کار اشتراکی بر این باورند که حضور در این فضاها زمینه‌ساز آشنایی با افراد جدید، شبکه‌سازی و برقراری روابط حرفه‌ای شده است.

از سوی دیگر کاهش هزینه‌های مربوط به اجاره مکان، تجهیزات و لوازم دکوراسیون داخلی، منجر به کاهش هزینه‌های راه‌اندازی و مدیریت بیزینس می‌شود. فضاهای کار اشتراکی به سرعت در حال جایگزینی با اداره‌ها و محیط‌های کاری سنتی هستند. با توجه به رشد سریع این صنعت، کیفیت فضایی این فضاها نیز بیش از پیش اهمیت می‌یابد. با بهره‌مندی از خدمات یک شرکت معماری تبریز، شما می‌توانید نسبت به کیفیت فضایی ویژه در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز اطمینان حاصل کنید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

ایده‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز

شکل‌گیری فضاهای کار اشتراکی در کلان‌شهرها رو به رشد است. به همین جهت ما در ادامه به بررسی 7 ایده کاربردی برای طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز می‌پردازیم. با به کارگیری این ایده‌ها و خلق فضایی انعطاف‌پذیر، فرصتی جهت گردهمایی اعضاء تیم، همکاری مسالمت‌آمیز و تمرکز پدیدار می‌شود.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

1- حذف دیوارها؛ بستری برای افزایش تعاملات انسانی

اتاق‌های محصور و دیوارهای فراوان در تضاد با ایده اساسی طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز هستند. دیوارها، سبب انفصال فضایی و در نتیجه کاهش ارتباطات انسانی می‌شوند. حذف موانع فیزیکی، یکی از ساده‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش‌های بسترسازی برای تعاملات انسانی است. به همین جهت بسیاری از پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز، بر اساس ایده‌های طراحی معماری مدرن تبریز شکل‌می‌گیرند.

 به عبارت دیگر، ایده پلان آزاد و گسترش دسترسی‌های بصری معماری مدرن در این فضاها به کار گرفته می‌شود. طراحی فضاهای انعطاف‌پذیر و در عین حال کاربردی، با حذف دیوارها و عرصه‌بندی مناسب فضایی فراهم می‌شود. افزایش دسترسی‌های بصری منجر به خلق فضاهایی مناسب برای گردهمایی و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها می‌شود. اما نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که حذف دیوارها به معنای، حذف عرصه‌بندی‌ فضایی نیست. بلکه به این معناست که عرصه‌بندی فضایی از طریق عناصر دیگری اتفاق می‌افتد.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

2- فضاهای انعطاف‌پذیر خصوصی و عمومی؛ عرصه‌بندی به روشی متفاوت و هوشمندانه

امروزه طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز و سایر کلان‌شهرها در درجه نخست با ایده طراحی فضاهای انعطاف‌پذیر شکل می‌گیرد. با طراحی فضاهای انعطاف‌پذیر در پروژه‌های طراحی داخلی تبریز، مسئله کمبود فضا بر طرف می‌شود و کاربران آزادی عمل بیشتری برای انتخاب منطقه عملکردی خود می‌یابند. مانند هر فضای دیگری، فضاهای کار اشتراکی نیز نیازمند عرصه‌بندی‌ عمومی، نیمه‌عمومی و خصوصی هستند. برای افزایش سطح عملکرد و انعطاف‌پذیری، شما نیاز به طراحی چند عرصه عمومی خواهید داشت. عرصه‌های عمومی در قالب چند منطقه مشترک برای همکاری، کار تیمی، ملاقات‌ها و جلسات عمومی شکل می‌گیرد.

این مناطق عملکردی، این فرصت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به شیوه‌ای آزادانه و موقتی با هم در ارتباط باشند. اما قطعاً هر شخصی نیازمند یک عرصه خصوصی برای کار فردی نیز خواهد بود. عرصه‌بندی خصوصی در پروژه‌های فضای کار اشتراکی در تبریز، برای القاء احساس آرامش و برقراری خلوت مطلوب برای تمرکز بر کار فردی صورت می‌گیرد. چیدمان فضایی مبلمان‌ها، نورپردازی سقف و دیوارهایی به ارتفاع کوتاه، از جمله روش‌های حفظ حریم شخصی و در عین حال مهیاسازی ارتباطات سازنده در گروه می‌باشند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

همچنین این فضاهای خصوصی، از این جهت حائز اهمیت هستند که حریم خصوصی لازم برای انجام یک سری مکالمات یا جلسات خصوصی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات محرمانه را برای کارکنان تأمین می‌کنند. پارتیشن‌های شفاف و پانل‌های شیشه‌ای جاذب صدا یکی از راه‌حل‌های تأمین فضای شخصی در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز هستند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

3- مبلمان ارگونومیک؛ تضمین عملکرد فضایی و راحتی کاربران

یکی دیگر از ایده‌های بارز طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز، لزوم تأمین فضایی راحت و کاربردی برای کاربران است. برای دستیابی به دکوراسیونی راحت و عملکردی در پروژه‌های دکوراسیون داخلی تبریز، شما باید روی مبلمان ارگونومیک سرمایه‌گذاری کنید. با بهره‌مندی از ویژگی‌های مبلمان ارگونومیک، افرادی که ساعات قابل توجهی از روز را مشغول به کارند، دچار بیماری‌های جسمانی نظیر درد کمر یا گردن نمی‌شوند. علاوه بر این باید چیدمان مبلمان به نحوی انجام شود که فضای کافی در اطراف مبلمان وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، کاربران باید فضای کافی برای تغییر موقعیت صندلی و توسعه سبک کاری منحصر‌به‌فرد خود را در اختیار داشته باشند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

4- تمرکززدایی بر روی مبلمان؛ چیدمان انعطاف‌پذیر عناصر دکوراسیون داخلی

همکاری، نیازمند تأکید بر افکار آزاد از دیدگاه‌های چندگانه و منحصربه‌فرد است؛ نه تفکر خطی از بالا به پایین. یک محیط مشارکتی باید منعکس‌کننده این تفکر و بستری برای همکاری سازنده باشد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بسترسازی مشارکت گروهی، حذف ساختارهای متداولی همچون چیدمان مبلمان استاندارد است.

یک میز کنفرانس را تصور کنید. چه کسی در رأس این میز می‌نشیند؟ به احتمال زیاد رهبر تیم. این نحوه چیدمان، به طور خودکار یک سلسله مراتب ساختاری بین اعضاء یک تیم ایجاد می‌کند. حالا یک میز گرد را تصور کنید. در چنین میزی، سلسله مراتب کم‌تر است. اما ساختار عملکردی همچنان در یک چارچوب است. راه حل این موضوع، اتخاذ تفکر هوشمندانه، چیدمان مبلمان مدرن، انعطاف‌پذیر و غیرمتمرکز است.

برای ایجاد آسایش و رهایی از سلسله مراتب ضمنی در پروژه‌های طراحی دفتر کار در تبریز، سراغ چیدمان‌های غیرمتعارف بروید. به جای استفاده از میزها و صندلی‌های متعارف و سنتی در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز، کاناپه‌ها و صندلی‌های ترند با گوشه‌های نرم را به کار ببرید. همچنین فراموش نکنید که برای خلق فضاهای انعطاف‌پذیر، چیدمان مبلمان را بدون نظم واقعی در سراسر فضا انجام دهید. این نحوه چیدمان، پیام‌آور برابری و همکاری مسالمت‌آمیز است و شرایطی را ایجاد می‌کند که افراد با اطمینان خاطر ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

5- طراحی دیوار با الهام از نقل قول افراد یا سخنان انگیزشی

“دستاوردهای بزرگ در بیزینس، هرگز فقط توسط یک نفر به دست نمی‌آید. بلکه موفقیت، نتیجه تلاش گروهی از افراد است”. این نقل قول ارزشمند، مربوط به استیو جابز است؛ مردی که سمبل موفقیت و نوآوری است. اگر این نقل قول، یک ایده‌انگیزشی و الهام‌بخش یرای شما است، پس چرا از آن به عنوان یک عنصر طراحی استفاده نمی‌کنید؟ این یک راه‌حل ساده و مؤثر برای القای ارزش همکاری، ارتباطات انسانی و اخلاق تیمی است. شما می‌توانید این نقل قول یا دیگر سخنان مشابه را در بخشی از دیوارهای پروژه طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز، حک کنید.

بسیاری از شرکت‌ها و برندهای بیزینسی مطرح، نقل‌قول‌ها، سخنان انگیزشی و یا بخشی از شعار یا بیانیه برند خود را به عنوان یک عنصر در فضای خود  ثبت می‌کنند. بدین ترتیب سبب تنوع فضایی محیط کاری می‌شوند و علاوه بر این، پیامی مهم و تأثیرگذار در مورد ارزش‌ها و فرهنگ ییزینس خود به مخاطبان و کارکنان منتقل می‌کنند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

6- ادغام ابزارهای تکنولوژی در طراحی

پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز، منجر به تقویت ارتباطات انسانی می‌شوند. اما این بدان معنا نیست که تکنولوژی نقشی در شکل‌گیری این روابط انسانی ندارد. فضاهای تعاملی به اندازه هر فضای کاری دیگری نیازمند لمس تکنولوژی هستند. تفاوت اصلی در این است که تکنولوژی لزوماً یک نقطه کانونی در یک فضای کار اشتراکی نیست؛ بلکه مکمل عناصر محیطی است. راه حل‌‌های ساده و مؤثری برای ادغام تکنولوژی در فضا بدون ایجاد اختلال در همکاری وجود دارد.

برای شروع، شما می‌توانید از اتصالات توکار و ابزارهای کنترل هوشمند برای شرایط محیطی در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز بهره‌مند شوید. علاوه بر این با توجه به ماهیت فضاهای تعاملی، وجود یک سری ابزارهای تکنولوژیکی بر اساس تقاضا ضروری است. بر این اساس شما باید ابزارهایی همچون تلویزیون، بردهای هوشمند و پروژکتورها را برای انتقال مؤثر ایده‌ها و تسهیل فرآیند تجسم به کار ببرید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

7- طراحی فضاهایی برای تنفس، استراحت و بازی

دوران فضاهای کاری سنتی مدت‌هاست که سپری شده است. امروزه باید در تمام پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز، فرصتی برای تنفس، استراحت و رهایی از دغدغه‌های کاری فراهم شود. این فضاهای استراحت می‌توانند در محیط‌های باز یا نیمه‌باز هم طراحی شوند و ارتباط بیشتر با طبیعت را برای کاربران مهیا سازند. علاوه بر این، طراحی کافه نیز یک روش محبوب و مؤثر برای استراحت کاربران است. مسلماً این فضاها بیشتر با تمرکز بر اجتماع‌پذیری شکل می‌گیرند و یکی از عناصر سازنده روابط مثبت هستند.

برخی از بهترین شرکت‌های جهان نیز بر طراحی فضاهایی برای انجام بازی‌های گروهی محبوب تأکید دارند. عناصری همچون یک تخته دارت، کنسول‌های بازی ویدئویی، فوتبال دستی و میز پینگ پونگ، می‌توانند یک فضای بازی منحصربه‌فرد و مهیج ایجاد کنند. این فضاهای بازی، بستری برای مکالمات غیر‌رسمی و سپری کردن لحظاتی شاد و پرانرژی هستند. جالب است بدانید برخی از بهترین ایده‌های بیزینسی در همین فضاهای بازی و استراحت شکل می‌گیرند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز - تب دیزاین

همچنان که متوجه شدید، طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز ملزم به رعایت یک سری اصول برای انعطاف‌پذیری، افزایش عملکرد و دکوراسیون داخلی منحصربه‌فرد است. برای اطمینان خاطر از نتیجه سرمایه‌گذاری خود در چنین فضاهایی، شما می‌توانید از خدمات شرکت معماری تب‌دیزاین بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص پروژه‌های اداری و فضای کار اشتراکی، فقط کافی است با تیم تب‌دیزاین در تماس باشید.


منبع:  spaceiq |  rapinteriors

پیام بگذارید

Explore
Drag