پرش لینک ها

18  ایده طراحی بالکن در تبریز به شیوه‌ای خلاقانه و زیبا

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: هیچ بالکنی آنقدر کوچک نیست که نتواند چند ایده جذاب را برای خلق تجربه‌ای دلنشین در خود جای دهد! بیایید روراست باشیم؛ ممکن است شما فضای کافی برای چیدمان میز غذاخوری در بالکن خود نداشته باشید. اما قطعاً می‌توانید از بالکن خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و ایده‌هایی کاربردی و در عین حال خلاقانه برای دیزاین و چیدمان بالکن را به کار بگیرید. ما در ادامه 18 ایده جذاب و خلاقانه طراحی بالکن در تبریز را بررسی می‌کنیم. برای آشنایی با این ایده‌های الهام‌بخش برای بالکن‌های کوچک و بزرگ، با ما همراه باشید.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی ویلا باغ تبریز ؛ 9 ایده خلاقانه و کاربردی


ایده‌های طراحی بالکن در تبریز

در ادامه به بررسی 18 مورد از کاربردی‌ترین و بهترین ایده‌های طراحی بالکن در تبریز می‌پردازیم. ایده‌هایی همچون 1- فلاورباکس‌ها، 2- انتخاب درب‌های شیشه‌ای، 3- استفاده مجدد از ابزارآلات باغبانی، 4- انتخاب هوشمندانه پالت رنگی، 5- ستایش مبلمان قدیمی، 6- کاربرد گیاهان برای حفظ حریم خصوصی، 7- عرصه‌بندی بالکن، 8- تکرار کاربرد متریال‌های مشابه، 9- نوسازی نرده‌ها، 10- چیدمان بالکن مانند یک اتاق نشیمن، 11- کاربرد پارتیشن برای ایجاد حس حریم خصوصی، 12- طراحی یک نقطه کانونی، 13- کاربرد مبلمان خلاقانه‌ای همچون تاب، 14- طراحی فضای انعطاف‌پذیر، 15- اضافه کردن یک پوشش سایه‌بان، 16- انتخاب مبلمان چند منظوره، 17- تعیین اندازه مناسب برای مبلمان و 18- نصب چراغ‌های زیبا و چشم‌نواز.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی پنت هاوس در تبریز ؛ 11 ایده پرطرفدار و ترند 2024


گلدان‌های جعبه‌ای یا فلاور باکس‌ها

فلاورباکس‌ها، دوستان شما در فرآیند طراحی بالکن در تبریز هستند! شکوفه‌های گلدآن‌های پنجره‌ای، فوراً کل نمای بیرونی شما را ارتقا می‌دهند. آن‌ها ‌‌می‌توانند حتی از گیاهان گلدانی خیره‌کننده‌‌تر باشند زیرا در سطح چشم قرار دارند و ‌‌می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید و واقعاً لذت ببرید.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

انتخاب درب‌های شیشه‌ای

هنگامی‌که صحبت از حداکثر استفاده از فضا و تلفیق سبک زندگی داخل و خارج خانه می‌شود، ارتقاء  سبک معماری که انتقال بین این دو فضا را آسان می‌کند، کلیدی است. در این مورد، انتخاب درب‌های شیشه‌ای و باز و بسته‌شونده، یکی از بهترین ایده‌های طراحی بالکن در تبریز است.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

استفاده مجدد از ابزارهای باغبانی

کاربرد یک واگن قدیمی و ابزارآلات باغبانی در فرآیند طراحی بالکن در تبریز، ‌به یک فضای رویایی مشرف به کوه‌های شهرتبدیل می‌شود. همچنین شما ‌‌می‌توانید یک چرخ دستی را به میز بار تبدیل کنید و فضایی خلاقانه و متنوع در بالکن خود تجربه کنید.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: 6 ایده عالی‌ دکوراسیون آشپزخانه به سبک جدید و مدرن


انتخاب هوشمندانه پالت رنگی

رنگ مناسب، کلید طراحی بالکن در تبریز به حساب می‌آید. انتخاب هوشمندانه رنگ ‌‌می‌تواند به بالکن شما کمک کند تا به طور یکپارچه با مناظر اطراف ترکیب شود. کاربرد رنگ‌های سبز پاستلی هم انتخاب مناسبی برای ادغام با محیط و در عین حال، تمرکز روی منظره زیبا اطراف است.

ستایش مبلمان قدیمی!

برای داشتن فضایی مقرون به صرفه و شیک، یک قسمت نشیمن با صندلی‌های قدیمی، در پروژه‌های طراحی بالکن در تبریز به کار بگیرید. مبلمان قدیمی پاسیو عالی هستند. زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کوسن جدید است تا آن صندلی دوباره چشم‌نواز به نظر برسد. در این صورت لازم نیست برای محافظت از آن در برابر عوامل محیطی بسیار نگران باشید. به هر حال، ظاهر کهنه و عتیقه‌مانند، چیزی است که پروژه‌های طراحی بالکن در تبریز را بسیار جذاب می‌کند.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بازسازی خانه مسکونی تبریز ؛ 10 ایده جذاب و کم هزینه!


کاربرد گیاهان برای حفظ حریم خصوصی

برای القای احساس آرامش و انزوا به فضای بالکن خود لازم نیست سراغ ایده‌های گران (یا دائمی) باشید. به جای نصب صفحه نمایش یا پرده‌های آویزان، شما می‌توانید از این ایده طراحی بالکن در تبریز استفاده کنید و به طور موثری جلوی چشمان کنجکاو را بگیرید!

عرصه‌بندی بالکن

اگر بالکن شما فضای کافی دارد، دو قسمت مجزا را تعیین کنید تا عملکرد آن دو برابر شود. بالکن می‌تواند دارای یک فضای استراحت و غذاخوری جداگانه باشد، تا هم فضایی برای خلوت و لذت از منظره شهر فراهم شود و هم نیاز به تعامل و تجربه هم‌صحبتی دور میز غذاخوری.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

تکرار و کاربرد متریال‌های مشابه

آیا چندین فضای بالکن کوچک‌تر دارید که می‌خواهید یکی کنید؟ متریال، امضا و اثر مشترکی است که می‌توانید در پروژه‌های طراحی بالکن در تبریز به کار بگیرید. با تکرار چند متریال مشترک در چند فضا، هم‌افزایی بین همه آن‌ها ایجاد می‌شود.

نوسازی نرده‌ها

اگر در حال بازسازی بالکن خانه خود هستید، زمان مناسبی برای ارتقاء برخی از ویژگی‌های درجه یک، مانند تزئینات اولیه، به چیزی سفارشی یا خاص است.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: دکوراسیون داخلی تبریز ؛ 7 ایده جدید و متحول‌کننده !


چیدمان بالکن مانند یک اتاق نشیمن

قسمت نشیمن شما در بیرون باید به اندازه فضای داخلی جذاب باشد، حتی اگر کوچک‌تر باشد. بالکن خود را با وسایل راحتی موجود مانند کوسن، صندلی‌های راحتی و شمع تزئین کنید. طراحی بالکن در تبریز با این ایده، بر خلوت و گفتگو تأکید می‌کند، مانند یک مبل روکش دار، پتوهای نرم و نورپردازی آرامش‌بخش.

کاربرد پارتیشن برای ایجاد حس حریم خصوصی

اجازه ندهید یک فضای مشترک شما را از لذت بردن از هوای تازه منصرف کند. یک پارتیشن ساده می‌تواند به شما حریم خصوصی فوری بدهد. اگر فضای بیرونی شما در کنار همسایه‌ها باشد، می‌توانید از این ایده طراحی بالکن در تبریز بهره‌مند شوید. این ایده، یک پس‌زمینه خوب برای چیدمان اثاثیه هم به شمار می‌رود. کاربرد چنین ایده‌ای حتی به بسیاری از گیاهان رونده اجازه می‌دهد تا خودنمایی کنند.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی مینیمال در تبریز ؛ 7 ایده شگفت‌انگیز برای یک خانه‌ کوچک


طراحی یک نقطه کانونی

با چیدمان مبلمان اولیه اتاق خود به سمت بالکن از منظره‌ای مناسب همچون منظره کارت پستال‌ها بهره ببرید. اگر تراس شما عرض کمی دارد، فضای آن را با مبلمان و دکوری که جلوی دید را می‌گیرد، پر نکنید و پنجره‌های خود را به حداقل برسانید. زیرا بالکنی با کم‌ترین وسایل، رمانتیک‌‌تر به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی طراحی یک نقطه کانونی مثل دیواری شاخص، یکی از بهترین ایده‌های طراحی بالکن در تبریز محسوب می‌شود.

کاربرد مبلمان خلاقانه‌ای همچون تاب

نیمکت‌های تاب دار فقط برای حیاط‌ها نیستند! اگر تراس یا بالکن شما سقف دارد، می‌توانید سراغ این ایده طراحی بالکن در تبریز بروید. برای کاربرد این ایده، فقط کافی است یک تاب را محکم کنید تا بتوانید واقعاً استراحت کنید و از منظره لذت ببرید. البته اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، لازم است قبل از اجرای این ایده طراحی بالکن در تبریز، ابتدا قوانین ساختمان خود و ضوابط شهرداری منظقه را بررسی کنید.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

طراحی فضای انعطاف‌پذیر در بالکن

اگر بالکن شما به اندازه کافی بزرگ است، آن را به یک اتاق غذاخوری در فضای باز تبدیل کنید. اینجا، به‌جای قسمت نشیمن، یک ناهارخوری معمولی برای صرف غذا در فضای باز وجود دارد. این بالکن ساده که رو به دریا است و فقط با گیاهان گرمسیری تزئین شده است، تمرکز بر طبیعت را حفظ می‌کند.

اضافه کردن یک پوشش سایه‌بان

هرچه بتوانید عملکرد بیشتری را به فضای بالکن خود بیاورید، بیشتر ‌‌می‌توانید از آن استفاده کنید. برای تسکین خود در روزهای بسیار گرم یا سرد سال، بالکن خود را با یک سایه‌بان بپوشانید تا از عوامل محیطی محافظت کنید. البته در نظر داشته باشید که شما مجبور نیستید برای بهره‌مندی از این ایده کاربردی طراحی بالکن در تبریز، یک سازه دائمی ‌بالای سر خود بسازید؛ شما می‌توانید با الهام از سازه چادری از متریال‌های ساده‌ای همچون پارچه در بالکن خود استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که شاید بهتر باشد برای شرایط آب و هوایی تبریز، سراغ دیگر ایده‌های طراحی بالکن در تبریز بروید. ایده‌هایی همچون سایه‌بان‌های باز و بسته شونده با متریال‌های مقاوم و ضد آب.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ۱۳ سبک‌ محبوب و ۲۰ ایده جدید معماری


انتخاب مبلمان چند منظوره

فضاهای کوچک شما را به خلاقیت در دکوراسیون وادار می‌کند، البته اغلب نتایج مبتکرانه‌ای در چنین فضاهایی به دست می‌آید. شما می‌توانید برای دیزاین بالکن خود به جای یک میز قهوه، یک جفت پاف را انتخاب کنید که ‌‌می‌توانند به عنوان نشیمن نیز عمل کنند.

تعیین اندازه مناسب برای مبلمان

برای استفاده مناسب از آن نیازی به داشتن بالکن وسیع ندارید. در پرو‌ژه‌های طراحی بالکن در تبریز، مبلمانی با اندازه مناسب که نیاز به فضای کمی دارند را انتخاب کنید، یک نیمکت چوبی زیبا، یک روکش نرم و مخملی یا خز، چند کوسن شیک و درختچه‌ای کوچک و زیبا، ایده چیدمان مناسبی برای طراحی بالکن در تبریز با محدودیت فضایی هستند.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

نصب چراغ‌های زیبا و چشم‌نواز

یک چراغ زیبا و مدرن یا لوسترهای آویزی کوچک و چشم‌نواز، یک راه عالی برای زیباسازی بالکن شما بدون صرف هزینه برای تغییر اساسی است. در فرآیند طراحی بالکن در تبریز برای اطمینان از اینکه چراغ با بقیه فضای شما به خوبی ترکیب می‌شود، به دنبال وسایلی باشید که از مواد الهام گرفته از طبیعت مانند چوب، سرامیک، چوب خیزران یا فلزات استفاده می‌کنند.

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: اصول طراحی داخلی خانه؛ 7 اصل کلیدی که باید بدانید!


طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

طراحی و اجرای بالکن با جدیدترین و خلاقانه‌ترین ایده‌های دیزاین

شما می‌توانید فرآیند طراحی و دیزاین بالکن خانه خود را با همراهی متخصصان یک شرکت معماری معتبر پیش ببرید. به این ترتیب می‌توانید بالکن کوچک خانه خود را به فضایی دلباز و دلنشین تبدیل کنید. استودیو معماری تب‌دیزاین با تکیه بر دانش آکادمیک متخصصان خود در زمینه معماری منظر و بهره‌مندی از تجربه طراحی و اجرای ویلا باغ‌ها، می‌تواند از صفر تا صد این مسیر را همراه شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی داخلی خانه و دیزاین بالکن و همچنین دریافت یک جلسه مشاوره رایگان فقط کافی است با این تیم در تماس باشید. 

طراحی بالکن در تبریز- تب دیزاین

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

ترندهای طراحی داخلی ؛ 7 ایده جدید، امروزی و جذاب !

برترین معماران مدرن جهان؛ 5 معمار معروف + آثار شاخص

طراحی داخلی مدرن ؛ 7 ایده جذاب و فراموش‌نشدنی


منبع: housebeautiful

پیام بگذارید

Explore
Drag