پرش لینک ها

طراحی پنت هاوس در تبریز ؛ 11 ایده پرطرفدار و ترند 2024

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: امروزه زندگی در یک پنت هاوس به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سکونت تبدیل شده است و تقریباً هر شخصی رویای داشتن یک پنت هاوس را در سر دارد! کیفیت فضایی بی‌نظیر، مناظر خیره‌کننده، امکانات لوکس و تکنولوژی‌های هوشمند، فقط چند مورد از ویژگی‌های یک پنت هاوس است. البته باید به خاطر داشته باشید که به دلیل ماهیت و متراژِ قابل توجه پنت هاوس، چالش‌هایی برای طراحی اصولی و متعادل آن وجود دارد. در ادامه این مقاله ما به بررسی 11 ایده پرطرفدار برای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

پنت هاوس چیست؟

پنت هاوس معمولاً به بالاترین طبقه آپارتمانی یک ساختمان گفته می‌شود و اغلب برای بهره‌مندی از فضای باز بیشتر، عقب‌نشینی در جداره‌های بیرونی آن رخ می‌دهد. به همین دلیل پنت هاوس‌ها دارای فضای باز قابل توجهی هستند؛ فضاهای بازی که آپارتمان‌های معمولی متداول فاقد آن‌ هستند. پنت هاوس‌ها با بالاترین استانداردهای طراحی، بهترین مواد و مصالح و مرغوب‌ترین مبلمان ساخته می‌شوند. هر پنت هاوس دارای پلان‌های بزرگ و گشودگی فضایی، امکانات رفاهی لوکس، تجیزات تکنولوژیکی هوشمند، مناظر منحصربه‌فرد است. پنت هاوس با امکانات بی‌پایانی که برای شما به ارمغان می‌آورد، تمامی نیازها و علایق شما را برطرف می‌کند. با حضور در چنین فضایی، احساس ارزشمندی و تجربه یک سبک زندگی باکیفیت و لذت‌بخش را خواهید داشت.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

ایده‌های طراحی پنت هاوس‌ در تبریز

شما در پنت هاوس خود، فضاهای باز بزرگی برای طراحی و چیدمان در اختیار خواهید داشت و این فضای بزرگ به نوبه خود یک چالش بزرگ طراحی است. به همین دلیل است که درک چگونگی دستیابی به تعادل در پنت هاوس، بین بسیاری از عناصر طراحی، ایده‌های متفاوت، رنگ‌ها و مواد و مصالح بسیار مهم است. در ادامه به بررسی 11 ایده خارق‌العاده برای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز می‌پردازیم. این ایده‌ها می‌توانند راهنمای شما برای طراحی اصولی پنت هاوس باشند.

1- کاربرد مصالح و پالت رنگی خنثی و ساده

در فرآیند انتخاب مواد و مصالح و همچنین پالت رنگی برای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز، باید نکته‌ای را مد نظر قرار داد. به صورت کلی، پایه و اساس پالت به کاررفته در پنت هاوس باید متشکل از رنگ‌های خنثی باشد. بدین ترتیب یکپارچگی و انسجام فضایی در کل پنت هاوس رعایت می‌شود. علاوه بر این، فرصتی برای ایجاد نقاط کانونی و افزایش تنوع فضایی با استفاده محدود از رنگ‌ها و مصالح شاخص به وجود می‌آید.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

2- سقف بلند

افزایش ارتفاع طبقه و سقف‌ بلند، یکی دیگر از روش‌های ایده‌آل برای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز است. بدین ترتیب خانه شما، حس فضایی خاص و مجللی خواهد داشت. شما می‌توانید از سقف بلندی که در پنت هاوس خود در اختیار دارید، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. پرده‌ها، لوسترها و …، عناصر ارزشمندی هستند که شما در این مرحله می‌توانید به کار بگیرید. پوشاندن پنجره‌های بزرگ یک پنت هاوس با پرده‌های نفیس و بلند، معنای جدیدی از تجمل به فضای شما می‌بخشد.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

3- نورگیر و پنجره‌های بزرگ

ورود نور طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش جذابیت  و کیفیت فضایی پنت هاوس محسوب می‌شود. به همین جهت پنجره‌های بزرگ سرتاسری و نورگیرهای سقفی، گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز هستند. به طور کلی عرصه‌بندی فضایی نشیمن و پذیرایی پنت هاوس توسط دیوارها و عناصر طراحی بزرگ پیشنهاد نمی‌شود. چرا که در شرایط مطلوب، تمام فضاها باید از روشنایی ایده‌آل نور روز و جلوه بی‌نظیر منظر شهری در شب برخوردار باشند.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

4- پلان آزاد و گشودگی فضایی

یکی از محبوب‌ترین ایده‌های طراحی پنت هاوس در تبریز، استفاده از اصل پلان آزاد با الهام از سبک معماری مدرن است. با به کارگیری این اصل، فضا بزرگ‌تر از آنچه هست، تصور می‌شود. بر این اساس شما باید هنگام طراحی پلان پنت هاوس خود از راهروهای طولانی و محصوریت بصری ناشی از دیوارهای داخلی متعدد خودداری کنید. در عوض تا حد امکان از اتصال فضاها و گشودگی بصری پلان آزاد برای طراحی یک فضای مدرن با دسترسی‌های بصری مختلف استفاده کنید.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

5- طراحی تراس و پاسیو در فضای باز

یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز پروژه‌های طراحی پنت‌ هاوس در تبریز‌، وجود تراس‌ها و پاسیوهای متعدد و متنوع است. فضاهای باز و نیمه‌باز پنت‌هاوس، کیفیت فضایی منحصربه‌فردی را برای ساکنان به ارمغان می‌آورد. این فضاها، مکانی عالی برای بهره‌مندی از نور طبیعی، ارتباط با طبیعت و تماشای منظره بی‌بدیل آسمان در شب هستند. این فضاها همچنین بهترین مکان برای اجرای ایده‌های خلاقانه و جلوه‌های زیبایی‌شناختی معمار پروژه هستند.

با توجه به آب و هوای شهر تبریز، ممکن است کیفیت و عملکرد فضایی تراس در برخی از روزهای سرد سال کاهش یابد. راه حل این مشکل، خلق فضاهای انعطاف‌پذیر است. فراموش نکنید که شما می‌توانید با همکاری با متخصصان یک شرکت معماری تبریز و به کارگیری ایده‌های جدید و خلاقانه، عملکرد فضایی تراس‌ها را همیشه تضمین کنید. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، شما می‌توانید قابلیت‌ و عملکرد تراس‌های خود را ارتقاء دهید و فضایی انعطاف‌پذیر داشته باشید. در یک فضای انعطاف‌پذیر شما همیشه می‌توانید بسته به شرایط محیطی و نیاز خود، فضا را تنظیم کنید. به این ترتیب، با استفاده از سقف‌ها و دیوارهای باز و بسته‌شونده و یا سایبان‌های متعدد، شما همواره فضایی ایده‌آل خواهید داشت.

با توجه به سبک طراحی داخلی کلی پنت هاوس خود، شما می‌توانید از مواد و مصالح متنوعی در تراس‌ها و فضاهای نیمه‌باز خود استفاده کنید؛ مواد و مصالحی همچون سنگ مرمر، کاشی، چوب‌های ترمووود ضد آب و … .

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

6- رنگ‌های سرد و روشن‌ در مقابل رنگ‌های گرم و تیره

یکی از مهم‌ترین عناصر پروژه‌های طراحی داخلی تبریز، پالت رنگی آن است. قدرتِ رنگ در تأثیرگذاری بر مقیاس و حس فضایی خانه، غیر قابل انکار است.  به همین جهت پالت رنگی پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز با توجه به متراژ فضا تعیین می‌شود. می‌توان گفت به طور کلی رنگ‌های روشن و یا رنگ‌هایی با تُناژ سرد، سبب بزرگنمایی فضای خانه می‌شوند. همچنین رنگ‌های روشن و مطبوع، از ازدحام بصری فضا می‌کاهند. به عبارت دیگر، فضایی یک‌دست و هماهنگ ایجاد می‌کنند که آرامش ذهنی برای ساکنان ایجاد می‌کنند.

در مقابل، رنگ‌های تیره و یا رنگ‌هایی با تُناژ گرم، منجر به حس فضایی کوچکتری در خانه می‌شود. به عنوان مثال رنگ‌هایی همچون زرشکی یا زردِ روشن، سبب کوچک‌نمایی فضا می‌گردند. در حالی که رنگ‌های خاکستری یا آبی روشن و سرمه‌ای، شرایطی فراهم می‌کنند تا فضا، جلوه‌ای بزرگ‌تر از آنچه هست، داشته باشد.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

7- کاربرد سنگ مرمر

سنگ مرمر، یکی از جذاب‌ترین مصالحی است که می‌توان برای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز به کار گرفت. جلوه بصری بی‌نظیر این ماده، می‌تواند یک نقطه کانونی منحصربه‌فرد رقم بزند و انتظارات شما را برای داشتن یک پنت هاوس لوکس و مدرن برآورده کند. این عنصر ارزشمند را می‌توان در نقاط مختلفی از پنت هاوس به عنوان پوشش کف، دیوار، سطح رویه کابینت و …، به کار برد.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

8- به کارگیری عناصر طبیعی

عناصر طبیعی همچون آب و گیاهان می‌توانند کیفیت فضایی پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز را چندین درجه ارتقاء دهند. نکته‌ تحول‌آفرینِ کاربرد گیاهان در پنت هاوس، وجود فضای نسبتاً بزرگتر داخلی و فضاهای باز و نیمه‌باز متعدد است. به همین جهت شما در پنت هاوس خود، فرصت بیشتری برای استفاده از گیاهان در قالب‌های مختلف در اختیار خواهید داشت. یکی از روش‌های رایج، استفاده از گیاهان در پاسیوها و فضاهای داخلی مدرن است.  طراحی منظر بیرونی و وجود گیاهان در تراس‌ها نیز معجزه‌ای حیرت‌انگیز برای شما رقم می‌زنند.

 یک دیوار ِسبز در بالکن و یا بام سبزی که شما در اختیار دارید، منظره‌ای به شدت زیبا و آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. کاشتِ گیاهان فصلی یا بومی، گل‌های معطر و سبزیجات، فرصت ارزشمندی برای ارتباط هر چه بیشتر شما با طبیعت و بهره‌مندی از عناصر گیاهی ایجاد خواهد کرد. در این صورت شما در پنت هاوس خود یک جنگل کوچک و شخصی درست مشرف به منظر شهری خواهید داشت.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

9- طراحی مبلمان سفارشی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروژه‌های دکوراسیون داخلی تبریز، انتخاب مبلمان مناسب و مطابق با سبک طراحی داخلی خانه است. اما نباید فراموش کنید در پنت هاوس، شما نمی‌توانید به مبلمان استاندارد و متداول بسنده کنید. چرا که مبلمانِ پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز، باید علاوه بر راحتی، جلوه بصری بسیار خیره‌کننده‌ای داشته باشند. هدفِ مبلمان در پنت هاوس، فقط چیدمان و یا پر کردن فضای بزرگ آن نیست! مبلمان پنت هاوس نمی‌توانند در تضاد با ماهیت لوکس و زیبایی‌شناختی مفهوم پنت هاوس باشند.

طراحی مبلمان ویژه و سفارشی برای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز، روشی فوق‌العاده برای دستیابی به جذابیت بصری و تضمین عملکرد مورد نیاز شماست. سفارش و شخصی‌سازی مبلمان، باید مطابق با سبک طراحی داخلی، پالت رنگی، ابعاد و تناسبات فضایی و سایر نیازها و علایق شما صورت گیرد. بر این اساس احتمالاً شما در این بخش باید از مشورت متخصصان معماری و طراحی داخلی بهره‌مند شوید. به خاطر داشته باشید که متخصصان شرکت طراحی داخلی تبریز، همواره ایده‌هایی جدید و ناب برای جلوه بصری شگفت‌انگیز پنت هاوس شما دارند.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

10- طراحی یک کنج خلوت و یک نقطه کانونی در هر عرصه فضایی عمومی

با رعایت اصول و تکنیک‌های معماری، دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که تجربه توأمان راحتی و آرامش با جلوه‌هایی از زندگی لوکس و مدرن، ممکن نیست! ایجاد فضاهای دنج و نقاط کانونی در هر عرصه فضایی، کلید دستیابی به سبک زندگی آرامش‌بخش و در عین حال آوانگارد (پیش‌رو) در پروژه‌های طراحی پنت ‌هاوس در تبریز است. بسیاری از پنت‌ هاوس‌ها از متراژ قابل توجهی برخوردارند.

در چنین شرایطی، معمار پروژه در گام نخست با تعیین عرصه‌بندی فضایی، فرآیند طراحی را آغاز می‌کند. سپس با چیدمان عناصر دکوراسیون داخلی، یک سلسله‌مراتب بصری جذاب برای خانه شما رقم می‌زند. بدین ترتیب، شما با ورود به پنت‌هاوس خود یک درک و نگرش کلی نسبت به خانه خود به دست می‌آورید. سپس با روایت بصری جذابی که معمار پروژه برای شما ترتیب داده، همراه می‌شوید. و در نهایت، قدم به قدم با لایه‌های بصری جدیدی مواجه می‌شوید و فضاها و عناصر متنوع را لمس می‌کنید.

با توجه به متراژ بالا و قابل توجه پنت‌هاوس، رعایت یک سری اصول در فرآیند طراحی آن ضروری است. به عبارت دیگر پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز، با تمرکز بر این دو اصل مهم طراحی ایجاد می‌شود؛ 1- سلسله مراتب بصری برای افزایش خوانایی و تسهیل فرآیند درک فضا و 2- طراحی نقاط کانونی برای افزایش تنوع فضایی، جلوگیری از یکنواختی یا خسته‌کنندگی فضا و همچنین طراحی فضاهایی دنج برای دوری از همهمه و کسب آرامش.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

11- طراحی خارق‌العاده عرصه‌های فضایی خصوصی

در پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز، راحتی و زیبایی اتاق‌های خصوصی حداقل به اندازه آسایش و جلوه‌بصری حیرت‌انگیزِ نشیمن و پذیرایی اهمیت دارد! طراحی مناسب فضاهای خصوصی در پنت هاوس، منجر به القاء حس ارزشمندی در وجود شما خواهد شد. علاوه بر رعایت اصول اساسی که در تمامی پروژه‌های مسکونی متداول است، در طراحی تمام اتاق‌های پنت هاوس باید یک سری نکات دیگر مورد توجه واقع شود. معمولاً تعداد اتاق‌های بیشتری و با کارکردهای متفاوتی در یک پنت هاوس تعریف می‌شود؛ اعم از اتاق خواب والدین، کودک، مهمان، کار، ورزش، بازی و … .

در طراحی اتاق‌ها می‌توان فراتر از چارچوب‌های همیشگی فکر کرد و به خلق فضاهای هنرمندانه و آرامش‌بخش پرداخت. به صورت کلی برای هر اتاق در پنت هاوس، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجزا تعریف می‌شود. علاوه بر این طراحی فضاهایی همچون اتاق لباس برای سازماندهی عناصر و ذخیره‌سازی وسایل در اتاق‌ها بسیار ضروری است. می‌توان برای اتاق‌های اصلی و بزرگ‌تر پنت هاوس، یک تراس مجزا و دنج هم در نظر گرفت. دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب‌ها، از دیگر نکات مهمی است که باید به آن پرداخت. تمامی عناصر دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید با بهترین و مرغوب‌ترین مواد و مصالح طراحی و ساخته شوند. کیفیت درجه یکِ مبلمان اتاق‌خواب پنت هاوس، احساس یک زندگی لوکس و خاص را به شما خواهد بخشید.

طراحی پنت هاوس در تبریز - تب دیزاین

کلام آخر

همچنان که متوجه شدید برای بهره‌مندی از فرصت‌های بی‌شماری که یک پنت هاوس برای شما به ارمغان می‌آورد، باید در طراحی و اجرای اصولی و با‌کیفیت پنت هاوس سرمایه‌گذاری کنید. برای اینکه در مسیر پر چالش طراحی پنت هاوس خود، با آرامش و اطمینان خاطر نسبت به نتیجه نهایی، قدم بردارید، ما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات متخصصان رشته معماری و طراحی داخلی بهره‌مند شوید. تیم معماری تب‌دیزاین، راهنمای مطمئن شما در فرآیند طراحی تا اجرای پروژه‌های طراحی پنت هاوس در تبریز و دیگر کلان‌شهرهای ایران خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین زمان مشاوره برای پروژه پنت هاوس خود، با ما در تماس باشید.


منبع: alive-studio | homelane | elledecor

پیام بگذارید

Explore
Drag