پرش لینک ها

5 نمونه از جدیدترین و بهترین ایده های طراحی داخلی

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین:‌ طراحی داخلی همیشه یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های هر خانه و هر فضایی است. با به کارگیری ایده‌هایی محبوب و پیروی از ترندهایی جدید، می‌توان به طور کلی کیفیت فضایی یک خانه را متحول کرد. به عبارت دیگر برای ایجاد تغییراتی اساسی در ظاهر خانه خود، لازم نیست متحمل پرداخت هزینه‌هایی سنگین شوید. برای افزایش جذابیت بصری خانه، فقط کافی است محبوب‌ترین ایده ‌های طراحی داخلی  را در فضای خود پیاده کنید.

فراموش نکنید که زنگ خطر اصلی همین جا برای شما به صدا در می‌آید؛ چرا که قطعاً هر ایده‌ای برای هر فضایی مناسب نیست! با بهره‌مندی از دانش و تجربه متخصصان طراحی داخلی می‌توانید مطمئن باشید که فضای شما هم مطابق با ترندها و ایده‌های جدید است و هم پایبند به اصول معماری. ما در این مقاله سعی کردیم 5 نمونه از بهترین و جدید‌ترین ایده‌ های طراحی داخلی را با نگاهی معمارانه بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید تا با بررسی این ایده های طراحی داخلی، بهترین گزینه ممکن را برای خانه خود در نظر بگیرید.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

بهترین و جدیدترین ایده های طراحی داخلی

در این بخش 5 نمونه از بهترین اقداماتی که برای بازسازی و طراحی پروژه خود می‌توانید به کار بگیرید، را بررسی خواهیم کرد. این ایده های طراحی داخلی، با تغییراتی ساده، کم هزینه اما جذاب، حس و حال متفاوتی به پروژه شما خواهند بخشید. تغییراتی همچون 1- سبک جدید و محبوب مینیمالوکس، 2- انتخاب‌های متعدد و متنوع برای نشیمن، 3- عدم تقارن در عین تعادل، 4- کنتراست تاریکی و روشنی و در نهایت 5- کاربرد اکسسوری‌های دیواری و سایر هنرهای تجسمی.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

۱- مینیمالوکس؛ ایده ترکیبی کاربردی و جذاب

اگر در جست‌و‌جوی آخرین ترندهای روز دنیای معماری بوده باشید، احتمالاً تا به حال سبک مینیمالوکس به گوشتان خورده است. به احتمال زیاد در سال‌های آینده چیزهای بیشتری هم در مورد محبوبیت مینیمالوکس خواهیم شنید؛ چرا که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربردی این سبک می‌تواند دنیای طراحی را تسخیر کند. این سبک ترکیبی جدید، یکی از جذاب‌ترین ایده های  طراحی داخلی هم محسوب می‌شود. مینیمالوکس با بافت‌ها، شکل‌ها و فرم‌های نرم و همچنین با رنگ‌های روشن، جذاب و دوست‌داشتنی شناخته می‌شود؛ این ویژگی‌های ظاهری، حس طراوت و نور را در فضا منعکس می‌کنند.

 علاوه بر این، ترکیب ویژگی‌های سبک مینیمال و عناصر دکوراتیو زندگی لوکس و مدرن، جذابیت فضا را بیشتر و بیشتر می‌کنند. میل به سادگی در مینیمالوکس به ویژگی‌های ساده و صمیمانه سبک مینیمال بر می‌گردد. اما در عین حال این سبک، فضایی برای نمایش ارزشمندترین و شیک‌ترین لوازم دکوری شما هم در اختیارتان قرار می‌دهد. پس اگر به دنبال جذابیت منحصربه‌فردی برای طراحی داخلی خانه خود هستید، با انتخاب سبک مینیمالوکس می‌توانید به طور همزمان سادگی مینیمالیسم و جذابیت سبک زندگی مدرن و لوکس را داشته باشید.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

۲- انتخاب‌های متعدد و متنوع برای نشیمن

احتمالاً در اَنیمه‌ها و فیلم‌های کره‌ای یا ژاپنی، به چیدمان بالش و کوسن روی زمین در اطراف میز عسلی، دقت کرده باشید. این نحوه دکوراسیون داخلی در طراحی خانه‌های آسیایی، امروزه می‌تواند یکی از بهترین ایده های طراحی داخلی هم باشد. با ترند شدن سبک مینیمالیسم ژاپنی، این ایده بیش از پیش در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. اما مفهوم کلی را نباید فراموش کنیم. یکی از دلایل محبوبیت این ایده آسیایی، تمرکز به تنوع و ارائه گزینه‌های متعدد برای نشیمن‌گاه است.

به عبارت دیگر با طراحی فضایی متنوع و تعریف حق انتخاب، احساس راحتی و خشنودی بیشتری به ساکنان خانه هدیه داده می‌شود. پس به همین جهت در دکوراسیون فضای خود، مبلمان‌های یکنواخت و یک شکل را فراموش کنید! اما برای ایجاد تنوع، فقط به کوسن و بالش‌های روی زمین هم بسنده نکنید. مبل‌های تخت‌خواب‌شو، صندلی‌های تاشو، فرش‌های نرم و کُرکی جلوی شومینه، پاف‌ها و همچنین چیدمان صندلی‌ها و مبلمان‌های هماهنگ اما متنوع، چند نمونه از بهترین اکسسوری‌ها و ایده های طراحی داخلی هستند.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

۳- عدم تقارن؛ جذابیتی دو چندان و فضایی متنوع

به یاد داشته باشید که تقارن یا قرینگی، تنها ایده ممکن برای فضاسازی نیست! با عدم تقارن، بازی کنید و یک فضای پویا برای خانه خود ترتیب دهید. این ترند جدید می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین ایده های طراحی داخلی در تبریز هم باشد. پس به سادگی می‌توان با ایجاد تغییراتی در چیدمان و دکوراسیون داخلی، فضایی نامتقارن اما متعادل ساخت. همچنان که متوجه شدید اصل اساسی طراحی داخلی تعادل است.

پس حین به کارگیری این ایده هم باید دکوراسیونی نامتقارن و در عین حال متعادل داشته باشید. علاوه بر این، مثل همیشه توجه داشته باشید که زیاده‌روی در استفاده از این ایده هم سبب آشفتگی فضایی می‌شود. پس فقط در نقاط کانونی و فضاهای شاخص خانه، این ایده های طراحی داخلی را استفاده کنید. برای اینکه از نتیجه اطمینان خاطر داشته باشید، همیشه می‌توانید از متخصصان یک شرکت‌ طراحی داخلی در تبریز کمک بگیرید.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

۴- عمق و تاریکی؛ کنتراست شگفت‌انگیز رنگ‌ها

از رفتن به عمق و تاریکی نترسید! برعکس، پیش قدم شوید تا این تاریکی را در آغوش بگیرید و خانه‌ منحصر‌به‌فرد خود را داشته باشید. تم رنگی تیره کاملاً مطابق با ترندهای جدید است و خانه مدرن شما را برای سبک‌های آینده‌نگرانه بهینه می‌کند. اما دلیل پیشنهاد ما، پیروی صرف از ترندهای جدید نیست. رنگ‌های تیره، جذابیت فضایی خانه شما را افزایش می‌دهند و به یک باره، تنوع و پویایی خاصی به هر فضا می‌بخشند. به همین دلیل می‌توان گفت یکی از بهترین ایده های طراحی داخلی، جسارت در به کارگیری رنگ‌های تیره است.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

رنگ‌های تیره در خانه‌هایی با متراژ کم

به احتمال زیاد، حین خواندن این بخش سوالی ذهن شما را درگیر کرده باشد؛ سوالی در خصوص متراژ فضا! حق با شماست. استفاده زیاد از رنگ تیره در فضایی کوچک احتمالاً انتخاب مناسبی نباشد. اما در فضاهای کوچک هم قطعاً می‌توان با تکنیک‌های هوشمندانه‌ای از جذابیت بصری رنگ تیره بهره‌مند شد. مثل همیشه، این بار هم اصول معماری و طراحی داخلی می‌توانند راهگشا باشند. یکی از مهم‌ترین اصول در به کارگیری این ایده های طراحی داخلی، رعایت حد اعتدال است. به عبارت دیگر، شما مجبور نیستید کل فضای خود را با پالت رنگی تیره طراحی کنید! تنها کاری که لازم است انجام دهید، افزودن رنگ‌های تیره و شاخص در نقاط کانونی است.

یکی دیگر از ساده‌ترین تکنیک‌ها در به کارگیری این ایده های طراحی داخلی، استفاده از اکسسوری‌هایی همچون آینه است. ترکیب تم رنگی روشن، نقاط شاخص تیره و آینه‌های مدرن، کلیدی جادویی برای خلق فضایی متنوع است. چرا که این ترکیبِ برنده، کنتراست، پویایی و عمق فضایی ویژه‌ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این ایده می‌تواند انتخاب مناسبی برای پروژه‌های بازسازی خانه مسکونی هم باشد.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

۵- تابلوهای نقاشی و سایر هنرهای تجسمی

همه ما می دانیم که هنر، جذابیت دوچندانی به هر فضا می‌بخشد. برای ارتقاء جذابیت زیبایی‌شناختی خانه خود، تنها چیزی که نیاز دارید کمی خلاقیت و هوشمندی برای ادغام هنر در دل خانه‌تان است. تابلوهای نقاشی، پوسترهای باکیفیت و سایر هنرهای تجسمی، یکی از محبوب‌ترین ایده ‌های طراحی داخلی هستند. با به‌کارگیری این ایده، می‌توانید به سادگی گامی مهم برای زیبا کردن فضای خانه خود بردارید. البته به خاطر داشته باشید که برای نمایش باشکوهی از هنرهای دیواری مجبور نیستید روی تابلوهای شاخص و پرهزینه، ولخرجی کنید. با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر حتماً تابلوهایی زیبا و مقرون‌به‌صرفه خواهید یافت.

حتی اگر تابلوی مورد نظرتان را نیافتید، می‌توانید قلم به دست بگیرید و خودتان دست به کار شوید! البته اگر ادعایی در زمینه هنر ندارید، باز هم می‌توانید یک اثر هنری را حراجی‌ گالری‌ها خرید کنید و یا با تهیه تابلو از بیزینس‌های نوپا، از هنرمندان جوان و خلاق حمایت کنید. اما ماجرای انتخاب تابلو فقط در هزینه خلاصه نمی‌شود! یکی از اصلی‌ترین نکات حین انتخاب تابلو، تطابق سبک و پالت رنگی تابلو با فضای خانه است. فراموش نکنید که با انتخابی اشتباه، هارمونی و زیبایی کل خانه شما زیر سوال می‌رود. پس این اکسسوری‌های جذاب هم باید با دقت و اشراف کامل به اصول طراحی معماری انتخاب شوند.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

قیمت و هزینه طراحی داخلی

ارائه یک تعرفه واحد برای طراحی و اجرای تمام پروژه‌ها و ایده های طراحی داخلی، نمی‌تواند پاسخی دقیق و مناسب برای سوال شما باشد. چرا که هزینه نهایی پروژه‌های طراحی و دکوراسیون داخلی، بر اساس عوامل متعددی برآورد می‌شود؛ اعم از سبک پروژه، متراژ، نوع کاربری، متریال‌ها و نوع ایده های طراحی داخلی. به همین دلیل شاید بهتر باشد با مشورت با متخصصان شرکت معماری داخلی و بررسی تمام جوانب پروژه‌تان، یک برآورد دقیق دریافت کنید.

ایده های طراحی داخلی در تبریز - تب دیزاین

کلام آخر؛ ایده‌ های طراحی داخلی برای خلق فضایی منحصربه‌فرد

با افزودن این ایده های طراحی داخلی، متوجه خواهید شد که چقدر سریع یک فضای کسل‌کننده، جانِ دوباره‌ای می‌گیرد. پس در فرآیند بازسازی خانه خود، جسارت و خلاقیت به خرج دهید و اجازه دهید امضای شخصی معمار در خانه شما نقش ببندد تا خانه‌تان برای سلایق خاص شما، شخصی‌سازی شود. مطمئن باشید جذابیت منحصربه‌فردی که ایده های طراحی داخلی به خانه شما می‌بخشند، می‌توانند آغازگر مکالمات جذابی بین شما و مهمانانتان باشند.

اگر در فرآیند بازسازی و طراحی داخلی پروژه خود هستید، احتمالاً متوجه چالش‌های بی‌شمار آن شده باشید. تیم معماری تب‌دیزاین، با تجربه و دانش خود در زمینه طراحی داخلی، آماده همکاری با شما و از میان برداشتن این چالش‌ها در فرآیند طراحی تا اجرای کامل پروژه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت زمان مشاوره رایگان در این خصوص فقط کافی است با ما در تماس باشید.


پیام بگذارید

Explore
Drag