پرش لینک ها

انواع سبک دکوراسیون خانه؛ 9 سبک محبوب و پرطرفدار !

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین :در دنیای امروز با انبوهی از ایده‌های متنوع برای طراحی داخلی و سبک دکوراسیون خانه مواجه هستیم. در چنین شرایطی انتخاب سبک مناسب برای طراحی خانه ممکن است کمی سخت به نظر برسد. از طرف دیگر سبک طراحی داخلی دقیقاً چیزی است که کیفیت و حس فضایی هر خانه‌ای را شکل می‌دهد. از این روست که در فرآیند انتخاب سبکی مناسب برای دکوراسیون داخلی باید هوشمندانه عمل کنیم و در عین بهره‌مندی از ایده‌های جذاب، به اصول معماری سبک‌های مختلف هم پایبند باشیم. به همین جهت ما در این مقاله به بررسی 9 سبک دکوراسیون خانه محبوب و پرطرفدار می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید تا در مورد سبک‌‌های طراحی مورد علاقه خود و نحو‌‌ه ‌اجرای آن‌ها در خانه خود بیشتر بدانید.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

9 سبک دکوراسیون خانه الهام بخش و محبوب

در ادامه به بررسی 9 سبک پرطرفدار و الهام‌بخش طراحی دکوراسیون خانه می‌پردازیم؛ سبک‌هایی که هم کاربردی هستند و هم مطابق با اصول زیبایی‌شناسی و استانداردهای طراحی داخلی. 1- سبک کلاسیک، 2- سبک مدرن، 3- صنعتی، 4- مینیمالیست، 5- آرت دکو، 6- ماکسیمالیست، 7- رترو، 8- روستیک و 9 اسکاندیناوی.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

۱- سبک کلاسیک

سبک کلاسیک همچنان هم برای بسیاری از افراد، جذابیتی ‌‌بی‌انتها دارد. این سبک دکوراسیون خانه دارای مبلمان و طرح‌‌هایی است که عمیقاً ریشه در مفاهیم و احساسات اروپایی دارند. سبک کلاسیک از ترندهای موقتی صرف نظر می‌کند و همیشه پایبند به ظرافت و جذابیت نهفته در اصول معماری و طراحی داخلی دوران گذشته است. تعادل در دکوراسیون کلاسیک به دقت رعایت می‌شود و انتخاب‌‌های متفکرانه و لایه‌‌های غنی از عناصر اصیل به نمایش گذاشته می‌شود. مبلمان در این سبک دکوراسیون خانه اغلب از مواد سنتی ساخته می‌شوند و جزئیات حکاکی‌شده نفیس یا منبت‌های فریبنده، تزئینات مبلمان را شکل می‌دهند. طرح‌های سنتی در‌ترکیب با عمق، لایه‌بندی و بافت عناصر، حسی فریبند‌‌ه، غنی و در عین حال مجلل و پیچیده خلق می‌کند.

2-   سبک مدرن

سبک دکوراسیون داخلی مدرن چند سالی است که از محبوبیت فراوانی برخوردار است. حتی امروزه به راحتی می‌توان گفت که مدرن محبوب‌ترین سبک دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. طراحی داخلی مدرن با رویکردی جدید به معماری، در اواخر قرن نوزدهم میلادی آغاز شد. مفهوم این سبک حاکی از رویکردی ساده به زندگی است. این سبک بر طراحی صنعتی با مواد و مصالح طبیعی که در خالص‌ترین شکل خود هستند، تأکید می‌کند. این رویکرد طراحی از جنبش هنر مدرن الهام گرفته شد‌‌ه ‌است و اکنون در انواع زمینه‌های خلاقانه به چشم می‌خورد. متخصصان طراحی معماری مدرن با فرم و مقیاس عناصر بازی می‌کنند تا ظاهری شیک و آوانگارد ایجاد کنند.

الگوها و پالت رنگی به کار رفته در این سبک دکوراسیون خانه، ساده و مینیمال هستند. تمرکز به رنگ‌های خنثی در پالت رنگی و الگوهای هندسی ساده و شاخص، از دیگر ویژگی‌های دکوراسیون مدرن است. لایه‌بندی عناصر بصری و بافت‌ مصالح در این سبک دکوراسیون خانه، فضایی انتزاعی و در عین حال جذاب ایجاد می‌کند. برای همسویی با جدیدترین ترندهای طراحی داخلی بهتر است بدانید که در سال جدید شاهد خودنمایی و تأکید دوچندان بر بافت‌ها و الگوهای متنوع هستیم. بافت‌های مواد و مصالح در همه چیز، از مبلمان گرفته تا دیوارها، به شکلی متفاوت ظاهر می‌شود و شما به راحتی می‌توانید این بافت‌ها را لمس کنید.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

۳- سبک صنعتی

فضاهای داخلی صنعتی حال و هوای شهری و هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کنند؛ حال و هوایی ‌‌که حس فضایی انبارهای قدیمی و کارخانه‌‌ها را تداعی می‌کند. این سبک طراحی دکوراسیون داخلی، تمام آنچه که سبک‌های دیگر سعی در پنهان کردن دارند، در آغوش می‌گیرد و به بهترین شکل نمایان می‌کند. لوله‌کشی و کانال‌کشی‌ها از جمله مهم‌ترین عناصری هستند که در سبک دکوراسیون صنعتی خودنمایی می‌کنند.

در طراحی داخلی صنعتی با زیبایی‌شناسی به شیوه‌ای خام و ناتمام مواجه می‌شوید. با تکیه بر همین ویژگی‌هاست که این سبک دکوراسیون خانه، یادآور کیفیت فضایی آرام، الهام‌بخش و اصیل می‌شود. اگرچه ممکن است در ابتدا کمی دور از تصور باشد، اما می‌توان این سبک دکوراسیون خانه را با ترکیبی از منسجات متنوع بهبود بخشید.  الوارها و تیرهای فلزی هم که همراه همیشگی و ایده‌آل چنین فضاهایی هستند. به این ترتیب است که حس اصالت و جذابیتی ویژه همیشه در این سبک دکوراسیون خانه موج می‌زند.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

4- سبک مینیمالیست

طراحی مینیمال، یکی از دیگر از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی داخلی است. این سبک دکوراسیون خانه، حول محور کاربرد عناصر ضروری برای ایجاد فضاهایی ساده و خالص شکل می‌گیرد. خطوط هندسی خالص، پالت رنگی ساده و عموماً مونوکروم (تک رنگ؛ شدت رنگ‌های متفاوت از یک تناژ رنگی) و استفاد‌‌ه ‌استراتژیک از رنگ به عنوان عنصر مکمل، جز ویژگی‌های شاخص این سبک دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. این رویکرد طراحی اغلب با طراحی داخلی مدرن مرتبط است، زیرا هر دو سادگی و عملکرد را اولویت اصلی طراحی قرار می‌دهند. به همین ترتیب با دکوراسیون خانه خود به سبک طراحی مینیمال می‌توانید خانه‌ای آرامش‌بخش و در عین حال سرشار از جذابیت‌های بصری داشته باشید.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

5- سبک آرت دکو

برای دهه‌ها پس از پایان جنگ جهانی اول، آرت دکو  سبک دکوراسیون خانه محبوب و پرکاربردی بود. دکوراسیون داخلی آرت دکو در دوره خود کاملاً مینیمالیستی در نظر گرفته می‌شد. این سبک دکوراسیون خانه، اغلب در مقابسه با استانداردهای امروزی می‌تواند شلوغ، پیچیده و بیش از حد متقارن در نظر گرفته شود. با وجود این میراث ‌‌آرت دکو، بسیار قوی است و این سبک همچنان با زرق و برق دنیای قدیم، صنایع دستی چشم‌نواز و تجملات همرا‌‌ه ‌است.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

۶- سبک ماکسیمالیست

در صورتی که یک فضای داخلی ماکسیمالیستی به خو‌‌بی ‌اجرا شود، لایه‌بندی تخصصی رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها را به نمایش می‌گذارد. این سبک دکوراسیون خانه، زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد و چشم‌گیری ایجاد می‌کند. با این حال حداکثر‌گرایی به معنای ‌‌بی‌نظمی یا بی‌قانونی در ترکیب عناصر گوناگون نیست. با انتخاب تم یا ایجاد تقارن در فضا، شما می‌توانید در یک فضای ماکیسیمالیستی هم تعادل و انسجام ایجاد کنید.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

۷- سبک رترو

آثار دوران گذشته و اقلام با جذابیت قاطعانه همگی در ‌‌طراحی داخلی خانه به سبک قدیمی وجود دارند. در اینجا چیزی به نام طرح رنگ سفید و روشن وجود ندارد. با ‌ترکیب رنگ‌‌های شاخص و قدرتمندی همچون صورتی، بنفش، زرد و آبی، می‌توانید از ترکیب عجیب ولی هماهنگ رنگ‌ها لذت ببرید. البته رنگ‌‌های خاکی هم در ترکیب با نارنجی و خردلی، جذابیتی بی‌بدیل به این سبک دکوراسیون خانه می‌بخشند. لوازم دکوراسیون داخلی موجود در عتیقه‌فروشی‌ها و یا فروشگاه‌های با تم نوستالژیک می‌توانند برای تقویت حس فضایی در سبک رترو بسیار مناسب باشند.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

۸- سبک روستیک

این واقعیت که قطعات دست‌ساز و منحصر‌به‌فرد هرگز از مد نمی افتند، با احساسی سرشار از ذوق و شوق در سبک روستیک تجربه می‌شود. در این سبک دکوراسیون خانه، رویکرد ویژه و نگاه قهرمانانه‌ای به چوب وجود دارد؛ به ویژه چوب در شکل خام آن. شما در این سبک می‌توانید انتظار داشته باشید که هر چیزی را از جنس چوب ببینید و لمس کنید؛ از ستون‌‌های تکیه‌گاه گرفته تا صندلی‌ها و میزهای قهوه‌خوری. رنگ‌های خاکی عمیق هم در فضای داخلی روستایی یا روستیک به خوبی جواب می‌دهند. کف‌‌پوش‌های به جنس آجر، تخته سنگ و بتن هم حس فضایی منحصربه‌فردی به این سبک دکوراسیون خانه می‌بخشند.

۹- سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی، حداقل در پنج سال گذشته محبوبیت زیادی در خانه‌‌های استرالیایی داشته است. به دلیل رویکرد ساده، کاربردی و مینیمالیستی، این سبک دکوراسیون خانه در سایر مناطق هم به شدت مورد توجه قرار گرفت. تمام ایده‌های طراحی داخلی اسکاندیناوی در مورد بازگشت به اصول اولیه است. ما در طراحی اسکاندیناوی در مورد مبلمان ساده، رنگ‌های خنثی، بافت‌های طبیعی و حداقل به هم ریختگی صحبت می‌کنیم. چوب روشن، خاکستری، صورتی ملایم و رنگ‌‌های ملایم، پالت رنگی اصلی این سبک را تشکیل می‌دهند.

سبک دکوراسیون خانه-تب دیزاین

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

اصول طراحی داخلی خانه؛ 7 اصل کلیدی که باید بدانید!

طراحی ویلا باغ تبریز ؛ 9 ایده خلاقانه و کاربردی

5 ایده دکوراسیون داخلی خانه که باید بدانید!


منبع:  homestolove  |  livingcozy | provincialhomeliving

پیام بگذارید

Explore
Drag