پرش لینک ها

طراحی داخلی مدرن ؛ 7 ایده جذاب و فراموش‌نشدنی

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین :این روزها سبک مدرن و مینیمال، انتخاب بسیار محبوبی برای طراحی معماری خانه‌هاست. ویژگی‌های بصری ظریف، کیفیت زیبایی‌شناختی، عملکرد حداکثری و همچنین تبعیت از آخرین ایده‌ها و ترندهای دنیای هنر و معماری، فقط چند نمونه از اصول طراحی داخلی در تبریز هستند. شاید بتوان دلیل این محبوبیت شگفتی‌آفرین را به این اصول و تمام ویژگی‌هایی ربط داد که مدرنیسم برای ما به ارمغان آورده است. با توجه به همین ویژگی‌ها، ما در این مقاله قصد داریم 7 نمونه از بهترین ایده‌های طراحی داخلی مدرن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۷ ایده جدید طراحی داخلی مدرن

در ادامه به بررسی 7 ایده جدید و کاربردی برای پروژه‌های طراحی داخلی تبریز  به سبک مدرن می‌پردازیم؛ 1- طراحی ورودی، 2- نورپردازی مدرن و منحصربه‌فرد، 3- چیدمان مبلمان به شیوه‌ای جدید و ترکیبی، 5- کاربرد آینه‌ها به روشی خلاقانه، 6- ترکیب بافت‌ها، شکل‌ها و الگوهای مختلف و 7- کاربرد اکسسوری‌های مدرن به عنون مکمل طراحی دکوراسیون داخلی.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۱- طراحی ورودی متفاوت و شیک

ورودی خانه یا آپارتمان، میزبان تمام افرادی است که پا به خانه شما می‌گذارند. اولین برداشت از کیفیت فضایی خانه و سلیقه شما، با دیدن همین بخش کوچک شکل می‌گیرد. به عبارت دیگر، گذرا بودن ورودی، دلیلی بر کم اهمیت بودن این بخش از خانه نیست! ورودی باید علاوه بر کاربردی بودن، زیبا و جذاب هم باشد. طراحی جا‌کفشی و کمد لباس مهمان، جزئی از ضروریات بخش ورودی در پروژه‌های طراحی داخلی مدرن است. بسته به متراژ فضا می‌توان ایده‌های منحصربه‌فرد بسیاری را برای این بخش به کار گرفت.

حتی اگر ورودی کوچکی دارید، باز هم می‌توان با ایده‌های طراحی داخلی خانه یک فضای زیبا ایجاد کرد. آینه دیواری، نورپردازی خطی، یک گیاه آپارتمانی و یک جاکفشی و کمد کوچک، در عین کاربردی بودن، فضایی جذاب و دراماتیک ایجاد می‌کنند. اگر ورودی بزرگ‌تری دارید، می‌توانید آزادانه‌تر برخورد کنید و این فضای کاربردی را به یک فضا یا صحنه نمایش جذاب تبدیل کنید. در چنین شرایطی می‌توانید این بخش را به عنوان یک عرصه فضایی مستقل در نظر بگیرید.

در پروژه‌های طراحی داخلی مدرن، پارتیشن‌ها یکی از المان‌های معماری پر کاربرد برای این منظور هستند. با به کارگیری این پارتیشن‌ها و یا جانمایی هوشمندانه کمدها در بخش ورودی، می‌توان دید بصری بخش خارجی به فضای پذیرایی و نشیمن را محدود کرد. طراحی کمد ورودی برای پروژه‌های طراحی داخلی مدرن را هم می‌توان به شیوه متفاوت و جذابی پیش برد.

ترکیب کمد‌های مدرن با یک فضای نشیمن‌گاه و آینه‌های منحصربه‌فرد، یک انتخاب عالی برای این فضاست. شما می‌توانید با استفاده از متریال‌های گوناگون، یک پالت رنگی جذاب و نورپردازی مدرن با چراغ‌های آوانگارد و لاین نوری، یک ورودی ساده را به بخش جذابی از خانه تبدیل کنید. یک فرش زیبا، میز کنسول و چیدمان اکسسوری‌های متنوع و لوکس دکوراسیون داخلی، می‌تواند به کلی کیفیت ورودی خانه شما را ارتقاء دهد.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۲- نورپردازی مدرن و منحصربه‌فرد

نورپردازی فقط برای تأمین روشنایی مورد نیاز فضاها و انواع کاربری‌ها نیست. این روزها می‌توان از نورپردازی به عنوان ابزاری برای افزایش جذابیت و عرصه‌بندی فضایی استفاده کرد. از آنجایی که یکی از اصول طراحی داخلی مدرن، گشایش فضایی و دسترسی بصری حداکثری هست، نباید برای جداسازی فضاها همیشه به سراغ دیوارها و پارتیشن‌ها رفت. یکی از هوشمندانه‌ترین کارها در چنین شرایطی، استفاده از تکنیک نورپردازی است. شما با طراحی سقف می‌توانید سر نخی برای نحوه چیدمان مبلمان خود هم به دست آورید. به این صورت در عین حفظ ارتباط بصری یک بخش از خانه با بخش‌های دیگر، حریم و محدوده مشخصی برای آن بخش تعریف می‌شود.

استفاده از انواع ابزارهای متنوع نورپردازی هم نکته دیگری است که باید در مورد پروژه‌های طراحی داخلی مدرن رعایت شود. پس در خانه خود فقط به لوسترهای سقفی شیک بسنده نکنید و از چراغ‌های مدرن، آباژورهای جدید، چراغ‌های دیواری، هالوژن‌ها و نورپردازی خطی روی دیوار هم بهره‌مند شوید. به این شیوه می‌توانید عمق فضایی و زیبایی دوچندانی به خانه خود ببخشید. در نظر داشته باشید که این روزها، لاین‌های نوری روی سقف، یکی از ترندهای طراحی داخلی هستند.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۳- چیدمان مبلمان به شیوه‌ای جدید و ترکیبی

داشتن یک ست مبلمان عالی، شاید ایده فوق‌العاده‌ای برای خانه‌هایی به سبک کلاسیک باشد؛ اما ترکیب مبلمان با دیگر صندلی‌ها، شخصیت و پیچیدگی جذابی را به خانه مدرن شما می‌بخشد. پس اگر دنبال سبک طراحی داخلی مدرن هستید، تنوع را به عنوان اصلی کلیدی در فرآیند انتخاب نوع مبلمان در نظر بگیرید. البته نباید فراموش کنیم که در نهایت تمام لوازم پروژه‌های طراحی دکوراسیون داخلی باید از لحاظ بصری با کل فضا هماهنگ باشند.

شما می‌توانید صندلی‌هایی با سبک متفاوت (بر خلاف سبک غالب فضا) اضافه کنید تا مبل کاناپه بزرگ خود را متعادل کنید. هنگامی که می‌خواهید فضای رسمی‌تری در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید هم فقط کافی است از یک صندلی شاخص و منحصربه‌فرد با پشتی باریک و پایه‌های صاف استفاده کنید. این سبک از صندلی در فضاهای کوچک که کانون توجه خواهد بود، به خوبی کار می‌کنند.

همچنین اگر به دنبال ظاهری آوانگارد می‌گردید، می‌توانید سبک‌ها و عناصر مختلف طراحی داخلی مدرن را با هم ترکیب کنید تا ظاهری منحصربه‌فرد و در عین حال راحت و شیک ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک مبل سنتی با بازوهای صاف دارید، ممکن است بتوانید از یک جفت صندلی مدرن و راحت با پشتی صاف استفاده کنید. و یا اگر مبل شما دارای بازوهای خمیده است، ممکن است از یک جفت صندلی بدون بازو استفاده کنید.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۴- تعریف عرصه فضایی با فرش‌هایی زیبا و چشم‌نواز

پهن‌ کردن فرش،‌ می‌تواند یک راه عالی دیگر برای ایجاد عرصه‌های فضایی مجزا در فضاهای بزرگ پروژه‌های طراحی داخلی خانه باشد. فرش، یک المان عالی برای ساماندهی فضا و چیدمان عناصر دکوراسیون داخلی است. بر این اساس شما می‌توانید از این عنصر زیبای معماری برای فضاسازی بخش‌های مختلفی در نشیمن و پذیرایی خانه خود استفاده کنید.

تعیین مناطقی برای میز غذاخوری، چیدمان مبلمان راحتی نشیمن یا  ایجاد یک فضای دنج کاری در پروژه‌های طراحی داخلی مدرن، می‌توانند با به کارگیری فرش‌هایی زیبا ممکن شوند. همچنین می‌توان از این عناصر ارزشمند دکوراسیون برای افزودن گرما و راحتی به فضا استفاده کرد؛ چرا که بافت نرم تار و پودهای فرش، جلوه‌ای راحت و در عین حال جذاب و صمیمانه به فضا می‌بخشند.

هنگام انتخاب فرش، اندازه اتاق و مبلمان دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید. فرشی که کوچک‌تر از تناسبات فضایی یک خانه است، می‌تواند نامتناسب به نظر برسد و دکوراسیون اتاق را از هم گسیخته کند. از سوی دیگر، فرشی که بیش از حد بزرگ است می‌تواند بر اتاق غلبه کند و احساس پیچیدگی و آشفتگی القا کند. پس در فرآیند انتخاب لوازم دکوراسیون برای پروژه‌های طراحی داخلی مدرن، فرشی را انتخاب کنید که متناسب با ابعاد فضایی نشمین و پذیرایی شما باشد.

علاوه بر این مطمئن باشید که در اطراف لبه‌های فرش، فضای کافی برای چیدمان مبلمان وجود داشته باشد. به عنوان آخرین نکته بد نیست بدانید که این روزها در انتخاب شکل فرش جسورانه‌تر رفتار می‌کنند. به همین جهت یکی از بهترین ایده های طراحی داخلی هم، استفاده از فرش‌های به شکل‌های غیر متعارف است. یعنی فرش‌ها حتی می‌توانند به عنوان یک نقطه کانونی جذاب هم به کار گرفته شوند.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۵- کاربرد آینه‌ها به روشی خلاقانه

آینه‌هایی با اشکال، سبک‌ها و اندازه‌های مختلف هم می‌توانند یکی از جذاب‌ترین ایده‌های طراحی داخلی مدرن باشند. چرا که آینه‌ها علاوه بر افزایش جذابیت بصری، توهم فضایی هم ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر با کاربرد آینه‌ها، فضا بزرگ‌تر از آنچه هست در ذهن مخاطب تداعی می‌شود. به خصوص اگر آینه‌ بزرگ باشد و قسمت زیادی از اطراف را منعکس کند، یک جلوه بی‌نظیر پدید می‌آید. به همین جهت برای انعکاس نور و افزودن درخشش و پویایی به هر فضا می‌توانید از این ایده طراحی داخلی مدرن بهره‌مند شوید. هنگام انتخاب فرم مناسب برای آینه خانه خود، در نظر داشته باشید که این روزها فرم‌های منحنی و ارگانیک بسیار محبوب و متداول هستند.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۶- ترکیب بافت‌ها، شکل‌ها و الگوهای مختلف

ترکیب بافت‌ها، شکل‌ها و الگوهای متفاوت هم یکی دیگر از ایده‌های طراحی داخلی مدرن در تبریز است. پس از بازی با الگوهای متنوع نترسید تا ظاهری مدرن و حس و حالی جذاب و متفاوت به خانه خود ببخشید. سبک طراحی معماری مدرن، به معنی حذف تمام تزئینات و الگوها نیست. تنها کاری که شما لازم است بکنید این است که به نحوه استفاده از الگوها فکر کنید.

تمام الگوهای متفاوت و بافت‌های متنوعی که فضا را کاملاً تحت تأثیر قرار نمی‌دهند، می‌توانند اضافه شوند و با اصول سبک طراحی داخلی مدرن، تداخلی ایجاد نکنند. اگر می‌خواهید حرکت جسورانه‌تری انجام دهید، می‌توانید با کاربرد کاغذ دیواری هندسی روی دیوار یا پشت قفسه‌ها و ایجاد یک دیوار شاخص، الگوها را وارد فضای خود کنید.

در این سبک، استفاده از بافت‌ها و الگوهای جالب برای دیوارها، پوشش کف، سطوح پیشخوان و بخش ما‌ بِین کابینت در آشپزخانه ممکن است. علاوه بر این شما می‌توانید از متریال‌هایی با بافت‌های متنوع برای رویه مبلمان و لوازم دکوراسیون خود استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در میزان کاربرد این ایده هم باید اعتدال را رعایت کنید تا ازدحام بصری در خانه شما ایجاد نشود. با کاربرد متعادلانه این تکنیک طراحی داخلی مدرن می‌توانید ظاهری جذاب، نوعی پیچیدگی مطلوب و یک زیبایی خیره‌کننده در خانه خود خلق کنید.

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

۷- کاربرد اکسسوری‌های مدرن به عنوان مکمل طراحی و دکوراسیون داخلی

اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی، بخش مهمی از دکوراسیون و مکمل بقیه عناصر طراحی داخلی مدرن هستند. با کاربرد اکسسوری‌ها می‌توان حس و حال متفاوتی به خانه بخشید و یک فضای خام و بی‌روح را به یک اثر معماری هنرمندانه تبدیل کرد. تابلوهای هنری، یکی از پرکاربردترین اکسسوری‌ها هستند و می‌توانند به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته شوند. اما پیدا کردن تابلویی که در خانه شما زیبا به نظر برسد و با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد، ممکن است کمی سخت باشد.

نوع موضوعی که تابلوی دیواری شما به تصویر می‌کشد، هم مهم است. طبیعت، انسان، هنر انتزاعی و الگوهای هندسی، فقط چند مورد از تِم‌هایی هستند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و سبک خانه خود انتخاب کنید. امکانات متنوع و بی‌پایانی در مورد نوع اکسسوری‌ها وجود دارد! شما می‌توانید چیزی را انتخاب کنید که ساده و قابل درک باشد. همچنین می‌توانید یک اکسسوری کاملاً پیچیده انتخاب کنید که تفسیر آن سخت است و یا می‌توان برداشت‌‌های متفاوتی از آن کرد. در نهایت این شما و معمار پروژه هستید که باید با هم‌فکری، در مورد نوع اکسسوری‌های طراحی داخلی مدرن تصمیم بگیرید!

طراحی داخلی مدرن در تبریز- تب‌دیزاین

کلام آخر؛ اجرای پیشرفته و طراحی داخلی مدرن

همچنان که متوجه شدید، کیفیت اجرایی و نگرشی خلاقانه به معماری، حرف اول را در پروژه‌های مدرن امروزی می‌زند. به همین دلیل شاید بهتر باشد از ایده‌های متخصصان یک شرکت طراحی داخلی بهره‌مند شوید و به شیوه‌ای متفاوت، پاسخ‌های هوشمندانه و ایده‌های مدرن متنوعی را در پروژه‌های خود به کار گیرید.

استودیو معماری تب‌دیزاین، با تیمی جوان و نوآور می‌تواند همراه مناسبی برای فرآیند طراحی تا اجرای پروژه‌های مدرن شما باشد. در صورتی که قصد همکاری و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه‌های طراحی داخلی مدرن را داشتید، فقط کافی است با تیم تب‌دیزاین در تماس باشید.

پیام بگذارید

Explore
Drag