پرش لینک ها

طراحی هتل در تبریز ؛ 7 ایده خلاقانه برای خلق کیفیت فضایی ناب

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: جالب است بدانید حدود 85% از مسافران بعد از برگشت از سفر، تجربه خود از اقامت در هتل را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می‌گذارند. معماری و کیفیت فضایی هتل، یکی از بزرگترین عامل‌های تأثیرگذار بر رضایت‌مندی مسافران از هتل است. این عامل به طور مستقیم بر مدت اقامت مسافر، سودآوری و افزایش درآمد صنعت هتل‌داری دخیل است. با به کارگیری ایده‌های خلاقانه و خارج از چارچوب و بهره‌مندی از ابزارهای هوشمندسازی تکنولوژی، یک تجربه فضایی منحصربه‌فرد برای مسافران رقم می‌خورد؛ با خلق چنین فضایی در پروژه‌های طراحی هتل در تبریز و سایر کلان‌شهرها، می‌توان احساس ارزشمندی و یک سبک زندگی لوکس و باکیفیت را برای مهمانان هتل به ارمغان آورد. در ادامه این مقاله 7 ایده الهام‌بخش برای پروژه‌های طراحی هتل در تبریز را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید…

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

7 ایده طراحی هتل در تبریز

بزرگ‌ترین هدفی که در فرآیند طراحی هتل در تبریز باید مد نظر قرار گیرد، ارائه بهترین تجربه مهمان‌نوازی ممکن به مسافران هتل است. این هدف فقط با توجه به تمام جزئیات به کار رفته در فضاهای عمومی و خصوصی هتل محقق می‌شود. عرصه‌بندی فضایی، امکانات و تجهیزات هتل، طراحی داخلی و چیدمان عناصر دکوراسیون داخلی، باید در نهایت منجر به خلق یک فضای متفاوت، خلاقانه و در عین حال زیبا و کاربردی شود.

از طریق همکاری با متخصصان شرکت معماری تبریز، شما می‌توانید با خیالی آسوده فرآیند طراحی تا اجرای پروژه‌های طراحی هتل در تبریز را سپری کنید و در نهایت یک فضای ایده‌آل و تجربه کاربری ناب به مهمانان خود عرضه کنید. با این حال مفاهیمی وجود دارد که شما نیز باید به خوبی با آن‌ها آشنا باشید. در این بخش برای آشنایی هرچه بیشتر شما با مفاهیم جدید هتل‌داری به بررسی 7 ایده الهام‌بخش در پروژه‌‌های طراحی هتل در تبریز می‌پردازیم.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

1- طراحی و کیفیت فضایی منحصربه‌فرد

هتل، یکی از بهترین‌ بستر‌ها برای خلق یک کیفیت فضایی ناب و منحصر‌به‌فرد است. بسیاری از ویژگی‌های فضایی یک هتل، در مکان دیگری قابل لمس نیست. مسافری که در هتل سکونت دارد، هیچ رغبتی به حضور در فضاهای مشابه و متداول ندارد. بلکه اغلب مسافران در پی کشف فضایی جدید و خلاقانه، خواهان سکونت در یک هتل بسیار متفاوت و درجه یک هستند. به همین دلیل هم، طراحی هتل در تبریز و سایر کلان‌شهرها در درجه نخست باید با هدف پاسخگویی به این خواسته مسافران صورت بگیرد. طراحی هتل دقیقاً چیزی است که شما می‌توانید در آن کاملاً خارج از چارچوب‌های متداول عمل کنید. کاربرد تکنولوژی هوشمند در هتل‌های مدرن امروزی یا نمود تاریخچه شهر و خاطرات جمعی در هتل بوتیک‌های محبوب، تلاشی جهت دستیابی به یک تجربه فضایی خارق‌العاده برای مسافران است.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

2- طراحی لابی به عنوان فضای اجتماعی هتل

امروزه لابی هتل، نقش بسیار مهمی در تعیین درجه کیفیت هتل ایفا می‌کند. لابی، مهم‌ترین فضای عمومی یک هتل است. از طرفی این فضا، اولین برداشت مخاطب از هتل را شکل می‌دهد. به همین دلیل با به‌کارگیری مفاهیم نوآورانه در طراحی هتل، می‌توان تجربه کاربری جدید و متفاوتی در لابی برای مسافران رقم زد.

عملکرد لابی هتل در طی سال‌ها دچار تغییر و تحول شده است. لابی هتل قبلاً فضایی کاملاً عملکردی برای ورود و خروج مسافران یا رزرواسیون تلقی می‌شد. با گذشت زمان، لابی‌ها عملکرد چندمنظوره‌ای یافته‌اند. به عبارت دیگر، امروزه لابی صرفاً مکانی برای امور اداری مسافران نیست. بلکه لابی به فضایی چندعملکردی برای جلسات رسمی یا ملاقات‌های غیررسمی تبدیل شده است. به همین جهت رعایت اصول طراحی و در عین حال خلق یک تجربه فضایی ارزشمند در لابی بسیار حائز اهمیت است. عرصه‌بندی‌ مناسب فضایی، دکوراسیون و چیدمان خلاقانه مبلمان، کاربرد هنرهای محلی یا جلوه‌هایی از معماری مدرن و آوانگارد در لابی، اقداماتی هستند که می‌توان برای طراحی هتل در تبریز به کار گرفت.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

امکانات لازم برای سفر کاری و تفریحی

در گذشته، مردم برای کسب و کار یا تفریح سفر می‌کردند، اما امروزه هر دو هدف را در یک شهر دنبال‌ می‌کنند. به همین ترتیب، بسیاری از افرادی که برای اوقات فراغت سفر می‌کنند، هنوز باید بتوانند با زندگی تجاری خود در تماس باشند. مسافران همیشه به امکاناتی که به آن‌ها فرصت برقراری ارتباط، همکاری و انجام وظایف خود را می‌دهند، نیازمند هستند. لابی، بستر مناسبی برای پاسخگویی به این قبیل نیازها است. ویژگی‌های ساده از جمله دسترسی به اینترنت پرسرعت، فضاهای انتظار، فضاهای نیمه عمومی برای جلسه، سالن‌های مراسم و غذاخوری، همگی باید در لابی قابل دسترس باشند.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

3- طراحی اتاق لوکس در هتل؛ تجربه فضایی مشابهی همچون خانه

احساس در خانه بودن، شاید مهم‌ترین انتظاری است که یک مسافر از اتاق هتل دارد. مهمانان هتل همچنین دوست دارند در مورد دسترسی  به امکانات کاربردی مورد نیاز خود اطمینان خاطر داشته باشند. چرا که فقدان این امکانات برای والدینی که کودک خردسال دارند، یک کابوس است!  این مفهوم بر ایجاد یک فضای رویایی لوکس تمرکز دارد؛ فضایی فانتزی و در عین حال آرامش‌بخش که می‌توانید به سادگی از تمام مزایای عملکردی یک خانه برخوردار باشید.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

 عناصر و ویژگی‌های فضایی بسیاری را می‌توان در اتاق‌‌های هتل به کار گرفت.  مبلمان متنوع و چیدمان انعطاف‌پذیر ، تخت‌خواب با کیفیت، شومینه، امکانات صوتی-تصویری برای تماشای فیلم مورد علاقه یا پخش موسیقی دلخواه، فضاهایی برای خلوت، کار، ارتباط با طبیعت، همگی جزء ویژگی‌های فضایی مورد نیاز برای طراحی هتل در تبریز هستند. در چنین فضایی، هیچ چیز خسته‌کننده یا طاقت‌فرسا نیست وآرامش و آسایش مهمانان هتل تضمین می‌شود.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

4- طراحی بیوفیلیک و کاربرد عناصر گیاهی

پایداری و ارتباط با طبیعت، ایده‌ دیگری است که هنگام توسعه مفاهیم طراحی هتل در تبریز نباید نادیده گرفته شود. جالب است بدانید که حدود 87 درصد از مسافران هنگام برنامه‌ریزی برای سفرهای کاری یا تفریحی به طور فعال در جست‌وجوی هتل‌های سبز و پایدار هستند مهمانان می‌خواهند تا حد امکان در هتلی پایدار و سازگار با محیط زیست اقامت داشته باشند و در عین حال عناصر فضایی لوکس و خاص را لمس کنند.

طبیعت، عنصر ارزشمندی برای سلامت جسم و روح مفید محسوب می‌شود. علاوه بر این ورود عنصر طبیعت به فضای معمارانه،  از حیث زیست‌محیطی بسیار مهم است. طراحی هتل در تبریز با رویکرد سبز و پایدار (طراحی بیوفیلیک)، مزایای زیادی به ارمغان می‌آورد؛ کاهش مصرف آب، زباله و انرژی، کاهش استرس و اضطراب، کسب آرامش و تجدید قوا، افزایش بهره‌وری ذهنی و همچنین تأثیر مستقیم بر سلامت روان و جسم. عناصر  طبیعی را می‌توان به صدها روش مختلف در فرآیند طراحی هتل در تبریز لحاظ کنیم؛ خلق فضاهای بینابینی یا محو کردن مرزهای بین فضاهای داخلی و خارجی، به حداکثر رساندن ورود نور طبیعی، استفاده از مواد و مصالح بومی و پایدار، تهویه طبیعی، طراحی منظر و محوطه‌سازی برای تبدیل هتل‌ به بخشی از طبیعت و طراحی بام سبز در هتل.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

ورود نور طبیعی به اتاق از طریق پنجره‌های بزرگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش ارتباط با طبیعت و تماشای منظره بی‌نظیر هتل، استفاده از پنجره‌های بزرگ در اتاق‌های هتل است.  نور طبیعی، احساس گشایش فضایی را در ذهن مهمانان هتل القاء می‌کند. برای دستیابی به چنین فضایی شما می‌توانید روی پنجره‌های بزرگ و سرتاسری سرمایه‌گذاری کنید. برای حفظ دمای مطلوب و آسایش حرارتی در طول سال، نسبت به عایق حرارتی شیشه‌های پنجره اطمینان حاصل کنید.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

5- پالت رنگی مناسب

همچنان که می‌دانید پالت رنگی یکی از مهم‌ترین عناصر پروژه‌های طراحی داخلی تبریز است. این عنصر به طور مستقیم بر کیفیت فضایی، مقیاس ذهنی و تجربه کاربری دخیل است. انتخاب پالت رنگی مناسب برای پروژه‌های طراحی هتل در تبریز، باید با توجه به سبک فضا، مقیاس و نوع حس فضایی غالب بر پروژه صورت بگیرد. هر دو طیف رنگی روشن و تیره، ویژگی‌های به خصوصی دارند. با توجه به ویژگی‌های فضایی هر بخش، یک طیف رنگی روشن یا تیره برای پروژه‌های طراحی هتل در تبریز در نظر گرفته می‌شود.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

پالت رنگی روشن‌

  با توجه به بازتاب نوری بیشتر رنگ روشن نسبت به رنگ تیره، انتخاب پالت رنگی روشن‌تر به احساس وسعت فضایی در اتاق می‌‌انجامد. این تکنیک به صورت گسترده در پروژه‌های طراحی هتل در تبریز (به ویژه فضاهای خصوصی هتل، همچون اتاق خواب‌های کوچک)، مورد استفاده قرار می‌گیرد. توهم نوری که رنگ‌های روشن ایجاد می‌کنند، آن‌ها را برای فضاهای کوچک مناسب می‌کنند. به طور کلی پالت رنگی روشن و خنثی شامل رنگ غالب سفید، برای تمام پروژه‌های به سبک طراحی مینیمال در تبریز مناسب است.

پالت رنگی تیره

رنگ‌های تیره‌ با ویژگی جذب نور، فضا را کوچک‌تر از آنچه هست، نمایش می‌دهند. این ویژگی رنگ تیره برای فضاهای استراحت بزرگ و اتاق‌های آفتاب‌گیر بسیار مفید است. علاوه بر این به یاد داشته باشید که رنگ‌های تیره جلوه بصری زیبایی برای بسیاری از پروژه‌های لوکس و با شکوه ایجاد می‌کنند. پس با توجه به متراژ اتاق و یا حس فضایی دلخواه خود، می‌توانید از پالتی با طیف رنگی تیره هم بهره‌مند شوید.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

طیف رنگی بژ و طلایی

طلایی یا بژ شاید اولین رنگ‌هایی هستند که با شنیدن کلمه “لوکس” به ذهن خطور می‌کنند. تناژ‌های رنگی بژ و طلایی، معمولاً برای افزایش جذابیت بصری در طراحی داخلی به سبکی مجلل به کار گرفته می‌شوند. برای تحقق ایده‌های ذهنی خود برای داشتن یک اتاق زیبا و آرامش‌بخش، می‌توانید رنگ بژ را به عنوان رنگ اصلی پالت خود به کار ببرید. در عین حال برای الحاق جلوه‌هایی از شکوه و تجمل می‌توانید از رنگ طلایی بهره‌مند شوید. رنگ طلایی موجود در پالت رنگی، باید به میزان کم و فقط در عناصر دکوراتیو هتل به کار گرفته شود. در این صورت یک پالت رنگی متعادل و مکمل پدید می‌آید.

6- مواد و مصالح با کیفیت

در فرآیند انتخاب مواد و مصالح برای پروژه‌های طراحی هتل در تبریز، کیفیت حرف اول را می‌زند. می‌توان گفت یکی از وجوه تمایز هتل با سایر فضاهای عمومی، توجه به جزئیات اجرایی و کیفیت مرغوب مواد مصالح به کار رفته در هتل است. طراحی و اجرای عناصر معماری و دکوراسیون داخلی هتل، باید با استفاده از مرغوب‌ترین و بهترین مواد و مصالح صورت بگیرد. پس به طور ویژه باید در انتخاب و خرید مواد و مصالح درجه یک، سرمایه‌گذاری کرد. به عبارت دیگر در انتخاب نوع پوشش دیوار، کف‌پوش، مصالح مبلمان، پرده‌ها و پارچه‌های نفیس، باید در عین زیبایی و تطابق با سبک طراحی داخلی، به طور ویژه به کیفیت آن‌ها نیز توجه کرد.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

الگوی کمتر، رنگ و بافت بیشتر

  معمولاً مهمانان هتل در هنگام سفر، زمان بیشتری برای کشف حواس در اختیار دارند. احتمالاً به همین دلیل است که در طراحی اتاق‌ خواب هتل، توجه ویژه‌ای به بافت مصالح می‌شود. درگیر کردن حس لامسه و حس غوطه‌وری می‌تواند یک تجربه به‌یادماندنی ایجاد کند. علاوه بر این برای خلق فضایی آرامش‌بخش در پروژه‌های طراحی هتل در تبریز، معمولاً به رنگ و بافت مصالح بسنده می‌کنند و سراغ الگوهای بصری پیچیده نمی‌روند. بدین ترتیب علاوه بر ایجاد تنوع بصری، از یکنواختی فضا و ازدحام بصری ناشی از الگوهای متعدد جلوگیری می‌کنند. افزودن چند رنگ برجسته و کاربرد مصالحی با بافت متفاوت، سبب خلق فضایی آرامش‌بخش، شاد و پویا می‌شود.

7- هتل؛ اقامتگاهی با تکنولوژی پیشرفته و امکاناتی بی‌نظیر

ما در دنیایی زندگی، کار و سفر می‌کنیم که تحت سلطه تکنولوژی است. بنابراین پذیرش و نمود ابزارهای تکنولوژیکی جدید در پروژه‌های طراحی هتل در تبریز به عنوان یکی از قدرتمندترین مفاهیم عصر حاضر، بسیار ضرورری است. بدون شک یک حرکت هوشمندانه برای پروژه‌های طراحی هتل در تبریز، خلق فضایی با تکنولوژی پیشرفته و امکانات بی‌شمار برای برآورده‌کردن انتظارات مهمانان است. طراحی چنین فضایی در درازمدت منجر به افزایش رضایت‌مندی مخاطبان شما می‌شود.

این ویژگی‌ها باید در تمام هتل‌های لوکس و مدرن به کار گرفته‌ شوند. امروزه حتی بوتیک‌ هتل‌های تاریخی نیز از تکنولوژی پیشرفته برای ارائه خدمات بهتر به مهمانان خود بهره‎‌مند می‌شوند. توانایی تنظیم روشنایی، تهویه مطبوع و حتی کنترل پوشش پنجره‌ها از طریق تلفن‌های همراه، در حال حاضر  چند نمونه از ابزارهای تکنولوژیکی متداول در فضاهای خصوصی هتل محسوب می‌شود. علاوه بر این، امکاناتی چون، رستوران‌ها، استخرهای مجلل و سایر فضاهای خدماتی لوکس باید در فضای عمومی هتل‌ها به شیوهای خلاقانه ایجاد شوند.

طراحی هتل در تبریز - تب دیزاین

جلوه‌هایی از سبک زندگی لوکس و مدرن در فضاهای خصوصی هتل

مسافران امروزی با سطح انتظاراتی بالاتر از امکانات معمولی سفر می‌کنند. مهمان‌های هتل می‌خواهند در حین سفر و تعطیلات، بهترین نسخه از خودشان و سبک زندگی دلخواه‌شان را تجربه کنند.  به همین جهت، طراحی فضاهایی همچون حمام‌های پیشرفته و اسپا مانند، فرصتی برای خلق تجربه فضایی دلخواه مهمانان است. این حمام‌ها می‌توانند برای کسانی که در پی کسب تجربه‌های خارق‌العاده هستند، به یک پناهگاه دنج و سرشار از جذابیت‌های بصری تبدیل شوند. به عبارت دیگر، برخلاف گذشته در پروژه‌های طراحی هتل در تبریز، حمام‌ها فقط نقش کارکردی ندارند.  بلکه در حال حاضر، حمام‌های اختصاصی در اتاق‌های لوکس هتل به عنوان یک عنصر کانونی طراحی می‌شوند.

کلام آخر؛ طراحی هتل در تبریز با جدیدترین ایده‌های مدرن

همچنان‌ که می‌دانید معماری و طراحی داخلی فضا، بر نحوه تعامل مخاطب با کسب‌و‌کار شما در ارتباط است. این تأثیرگذاری، در کسب‌و‌کاری همچون هتل‌داری که به طور مستقیم در رابطه با ارائه خدمات مرتبط با کیفیت فضایی است، دوچندان می‌شود. به همین جهت طراحی هتل در تبریز و دیگر کلان‌شهرها و مناطق توریستی، باید با دقت به اصول اساسی، سازگاری با رفتارهای مهمانان و بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه صورت گیرد. با پیاده‌سازی مفاهیم نوآورانه توسط متخصصان شرکت‌های معماری، طی مسیر چالش‌برانگیز و پر فراز و نشیب طراحی و اجرای هتل، برای شما بسیار آسان می‌شود.

تیم معماری تب‌دیزاین، برای طراحی هتل در تبریز و سایر کلان‌شهرها، آماده همکاری با شما است. با بهره‌مندی از خدمات ارزشمند و تجربه بی‌نظیر تیم تب‌دیزاین در زمینه معماری و طراحی داخلی، می‌توانید در مسیری درست قدم بردارید و اطمینان خاطر داشته باشید که معماری فضای شما منجر به ارتقاء برند و بیزینس شما می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با تیم تب دیزاین در تماس باشید.


منبع :     housing | proven.partners |  oppeinhome

پیام بگذارید

Explore
Drag