پرش لینک ها

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل؛ 13 نکته جذاب و کلیدی !

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: هر خانه‌ای، داستانی دارد؛ داستانی که از هر زاویه‌ای نگاه کنید، جذاب و شگفت‌آور است. اما چگونه ‌‌می‌توان به این داستان رنگ و جذابیت بیشتری بخشید؟ چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، احتمالاً همان جوابی باشد که دنبالش می‌گردید. با ترکیب مناسب پالت رنگی، الگوها و فضاهای مختلف، ‌‌می‌توان پویایی و جذابیت منحصربه‌فردی به هر خانه بخشید. در این مقاله به بررسی هنر زیبای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل پرداخته و نشان خواهیم داد که چطور با چیدمان مناسب می‌توان خانه را به یک قصر شگفت‌آور تبدیل کرد. با ما همراه باشید.

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ایده های دکوراسیون لوکس خانه؛ بهترین ایده‌های 2024


13 نکته چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل

در ادامه به بررسی 13 نکته چیدمان دکوراسیون داخلی منزل می‌پردازیم؛ ایده‌هایی اعم از چیدمان مبلمان، طراحی نقطه‌ای کانونی، طراحی تی‌وی‌وال و جانمایی تلویزیون، برقراری تعادل ، تناسب بین ابعاد مبلمان، نورپردازی هوشمندانه و سایر نکات مهم برای دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان در خانه‌ای شیک و زیبا.

چیدمان‌ مبلمان به شیوه‌ای محبوب و کاربردی

با در نظر گرفتن چیدمان اتاق نشیمن که طراحان برای زیباترین اتاق‌ها به آن گرایش دارند، گزینه‌های خود را ساده کنید. در اینجا چند نمونه از چیدمان دکوراسیون داخلی منزل آورده شده است.

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: 5 ایده دکوراسیون داخلی خانه که باید بدانید!


چیدمان متقارن

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل به شیوه متقارن در هر‌‌اندازه و شکل اتاق کار می‌کند؛ زیرا با به کارگیری این شیوه، فضا از نظر بصری متعادل می‌شود. دو مبل روبه روی هم که با یک میز از هم جدا شده‌‌اند، چیدمان متقارنی محسوب می‌شود. کاناپه‌ای که با دو صندلی در کنار خود ترکیب شده هم متقارن در نظر گرفته می‌شود.

چیدمان شناور

 اگر نشیمنی با پنجره‌های زیاد دارید اما فضای دیوار کافی برای تکیه مبلمان خود ندارید، چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با تکنیک مبلمان شناور را انتخاب کنید. مبلمان خود را مقداری دورتر از دیوارها به حالت شناور، چیدمان کنید تا جزیره‌ای در مرکز اتاق ایجاد کنید.

چیدمان L شکل

‌‌ترکیب اِل شکل پذیرایی، فضایی نامناسب در نظر گرفته می‌شود و مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود را ارائه می‌دهد، مانند فضای کمتر دیوار برای چیدمان مبلمان و چالش‌های طراحی تی‌وی‌وال. معمولاً دو دیوار وجود دارد که ‌‌می‌توانید برای مبلمان و موقعیت‌یابی تلویزیون استفاده کنید. مبل در سمت دیوار بلند قرار می‌گیرد و تلویزیون را ‌‌می‌توان روی دیوار درست در مقابل مبل قرار داد.

چیدمان اتاق‌های نامنظم

همه اتاق‌های نشیمن باریک، فضاهایی با گوشه‌ها و شکاف‌ها یا شومینه‌های زاویه‌دار، فضاهایی با شکل نامنظم یا نامناسب در نظر گرفته می‌شوند. کلید چیدمان دکوراسیون داخلی منزل در اتاق‌های نشیمن نامناسب، عرصه‌بندی فضایی با استفاده از مبلمان و فرش‌ است. شما همچنین ‌‌می‌توانید یک منطقه را با یک قطعه بیانیه بزرگ و یا نورپردازی منحصربه‌فرد مشخص کنید.

چیدمان اتاق‌های نشیمن مستطیلی باریک و بلند

برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با تناسبات کشیده، شما دو دیوار بلند برای کار خواهید داشت، بنابراین معمول است که مبل را روی یک دیوار و تلویزیون را روی دیوار مقابل قرار دهید. تلویزیون ‌‌می‌تواند روی پایه‌ای شیک نصب شده باشد یا روی میز قرار داده شود.

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: اصول طراحی داخلی خانه؛ 7 اصل کلیدی که باید بدانید!


طراحی یک نقطه کانونی

هرگز قدرت یک نقطه کانونی را در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل دست کم نگیرید. گاهی اوقات ‌‌آن‌ها به طور طبیعی ظاهر می‌شوند، مانند اگر شما یک پنجره برجسته یا یک شومینه داخلی دارید، در حالی که ممکن است لازم باشد خودتان ‌‌آن‌ها را بسازید، مانند پایه‌های تلویزیون و تلویزیون. نقطه کانونی انتخابی شما هر چه باشد، تصمیم بگیرید و حین چیدمان دکوراسیون داخلی منزل به آن پایبند باشید. شما ‌‌می‌خواهید تا آنجا که ممکن است مبلمان را در اطراف آن بچینید.

چیدمان مبلمان با فاصله از دیوار

ابعاد نشیمن و پذیرایی خانه، خط فکری اصلی را در طراحی داخلی تعیین می‌کند؛ بر این اساس متوجه خواهید شد که چقدر ‌‌می‌توانید مبلمان خود را از دیوارها دور کنید، اما حتی در یک فضای کوچک، هم باید با قرار دادن فاصله مناسب بین مبلمان و دیوارها، کمی فضای تنفسی در خانه خود ایجاد کنید. علیرغم باور عمومی، این تکنیک چیدمان دکوراسیون داخلی منزل حتی ‌‌می‌تواند باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه شود. البته اگر فضای بزرگ‌تری دارید، ‌‌می‌توانید مبلمان را طوری بچینید که قسمت‌های نشیمن در وسط خانه ایجاد شود و حتی چند متر بین دیوارها و مبلمان فاصله باقی بماند.

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی داخلی مدرن ؛ 7 ایده جذاب و فراموش‌نشدنی


انتخاب مکان مناسبی برای تلویزیون

اندازه تلویزیون و سایر فاکتورها به شما کمک می‌کند تا مکان قرار دادن تلویزیون خود را تعیین کنید. در مورد نحوه طراحی تی‌وی‌وال چند نکته چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باید مد نظر قرار گیرد. تلویزیون باید در قسمتی از خانه شما قرار گیرد که تحت تأثیر نور خورشید یا سایر نورها قرار نگیرد. تلویزیون خود را خارج از مناطق پر رفت‌و‌آمد قرار دهید. هیچ چیز خسته کننده‌‌تر از این نیست که سعی کنید تلویزیون تماشا کنید در حالی که افرادی از جلوی آن عبور می‌کنند. به طور کلی، تلویزیون شما باید رو به روی نشیمن شما قرار گیرد تا بتوانید به راحتی آن را از روی مبل یا صندلی خود تماشا کنید. نصب تلویزیون در بالای شومینه مزایا و معایب خود را دارد اما اگر به درستی انجام شود ‌‌می‌تواند فضای کف را در چیدمان خانه‌ای کوچک آزاد کند.

طراحی مناطقی برای گفتگو

مردم به طور طبیعی باید بتوانند بدون نیاز به تلاش اضافی یا فریاد زدن در اتاق با یکدیگر صحبت کنند! مبل‌ها و صندلی‌ها را طوری قرار دهید که روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند؛ البته نه الزاماً روبه‌روی هم، بلکه نزدیک هم و به یکی از شیوه‌های محبوب چیدمان مبلمان خانه. فاصله مبلمان باید به‌قدری باشد که مردم بتوانند بدون بلند کردن صدایشان صحبت کنند. پس اگر خانه خیلی بزرگی دارید، چندین ناحیه مکالمه ایجاد کنید.

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ترندهای طراحی داخلی ؛ 7 ایده جدید، امروزی و جذاب !


برقراری تعادل در چیدمان مبلمان خانه

تعادل همیشه در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل مهم است. هم‌‌اندازه و هم محل قرارگیری مبلمان مختلف را در نظر بگیرید، مطمئن شوید که همه مبلمان بزرگ یا کوچک را در یک قسمت یا در یک طرف پذیرایی قرار نداده باشید؛ چون در این صورت، فضای خانه ‌‌می‌تواند بد، نامتعادل و ناخوشایند جلوه کند. همچنین حین چیدمان دکوراسیون داخلی منزل از تنوع در شکل‌ها اطمینان حاصل کنید؛ برای مثال، اگر صندلی‌هایی با خط مستقیم دارید، میز قهوه‌خوری گرد را انتخاب کنید.

توجه به سیرکولاسیون

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باید در نظر گرفت، جریان‌‌ رفت‌و‌آمد یا سیرکولاسیون فضایی است. افراد برای عبور از طرفی به طرف دیگر در خانه نباید از روی مبلمان بپرند و زمین بخورند! حین چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود مطمئن شوید که بین میز قهوه‌خوری، مبل و صندلی‌ها مقدار فضای کافی در نظر گرفته‌اید. یک مسیر روشن ایجاد کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل از یک سر اتاق به انتهای دیگر بروند.

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: 5 نمونه از جدیدترین و بهترین ایده های طراحی داخلی


کاربرد فرش‌هایی با ‌‌اندازه مناسب

مبلمان اصلی باید روی فرش قرار گیرند، البته اگر بتوانید این قضیه را مدیریت کنید، بهتر است تمام مبلمان روی فرش قرار گیرد. نمایش برخی از کفپوش‌ها در کناره‌های دیوار خوب است، اما هنگام انتخاب یک فرش، مطمئن شوید که فرش به ‌‌اندازه کافی بزرگ است که تمام مبلمان موجود در یک شیوه چیدمان بتوانند روی آن قرار گیرند. در نظر داشته باشید که حداقل پایه‌های جلویی مبلمان بزرگ باید روی فرش بنشینند؛ در صورت لزوم، پایه‌های پشتی ‌‌می‌توانند روی زمین باشند.

استفاده از یک میز عسلی بزرگ

حین چیدمان دکوراسیون داخلی منزل وقتی نوبت به انتخاب میز عسلی می‌رسد، در نظر داشته باشید که میز بزرگ‌تر معمولا بهتر است. یک میز بزرگ در وسط نشیمن، هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد عالی است. این میز، به عنوان یک لنگر برای اتاق عمل می‌کند و فضای مناسبی را برای افراد ایجاد می‌کند تا نوشیدنی‌های خود را کنار بگذارند یا اکسسوری‌های مورد علاقه خود را به نمایش بگذارند. یک میز بزرگ همچنین دسترسی آسان‌‌تری را برای مبلمان کناری فراهم می‌کند. اطمینان حاصل کنید که بین صندلی و میز فضای کافی برای عبور افراد بگذارید. اگر ن‌‌می‌توانید یک میز عسلی بزرگ مناسب پیدا کنید، دو میز کوچک‌تر یا یک ‌‌ایده جایگزین، مانند پاف، ‌‌می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی مینیمال در تبریز ؛ 7 ایده شگفت‌انگیز برای یک خانه‌ کوچک


تناسب بین اندازه مبلمان

هر مبل باید به راحتی به میز کناری یا میز عسلی وسط دسترسی داشته باشد. از طرح‌بندی‌هایی که افراد را مجبور می‌کند از صندلی‌های خود حرکت کنند تا نوشیدنی‌های خود را کنار بگذارند، خودداری کنید. در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل وقتی صحبت از ارتفاع میز می‌شود، میزهای کناری یا انتهایی باید تقریباً به‌‌اندازه ارتفاع بازوهای مبل باشند؛ اگر این امکان وجود ندارد، بهتر است ارتفاع پایین‌‌تر را در نظر بگیرید. ارتفاع میزهای عسلی وسط، باید متناسب با ارتفاع صندلی و مبل یا کمتر باشد.

نورپردازی هوشمندانه

انتخاب‌ شیوه‌های متنوع نورپردازی ‌‌می‌تواند یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باشد. همیشه از ‌‌ترکیبی از نورهای سقفی موضعی، هالوژن‌ها و آباژورهای رومیزی (و در صورت امکان، دیوارکوب‌ها) استفاده کنید. آباژورهای رومیزی روی میزهای کناری، قفسه‌ها و حتی کنسول زیبا به نظر می‌رسند. نورپردازی باید در سطوح مختلف قرار گیرد تا روشنایی فضا به درستی متعادل شود. بنابراین از ابزارهای متنوع نورپردازی در سراسر خانه خود استفاده کنید.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی معماری مدرن تبریز ؛ 21 ایده جدید برای یک خانه‌‌ امروزی


کاربرد آثار هنری و اکسسوری‌های مناسب

آثار هنری که روی دیوار نشیمن و پذیرایی آویزان شده‌‌اند، باید به صورت استراتژیک و متناسب با مبلمان، انتخاب شوند. مثلاً یک عکس کوچک را پشت مبل خود آویزان نکنید. در عوض، یا از یک تکه بزرگ که تقریباً دو سوم طول مبل است استفاده کنید، یا گروهی از آثار و اکسسوری‌های متناسب با سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را آویزان کنید. اگر مصمم به استفاده از یک قطعه هنری خاص هستید که خیلی کوچک است، آن را در یک قاب بزرگ قرار دهید تا در ترکیب با یک مبلمان بزرگ بتواند تناسب خودش را حفظ کند.

برنامه‌ریزی اصولی برای طراحی دکوراسیون داخلی، خرید و چیدمان مبلمان منزل

وقتی صحبت از چیدمان دکوراسیون داخلی منزل می‌شود، برنامه‌ریزی برای طراحی و دکوراسیون داخلی حرف اول را می‌زند. اگر برنامه شما، خرید مبلمان جدید را شامل می‌شود، بهتر است از قبل برای خرید مبلمان متناسب برنامه‌ریزی کنید. برای‌‌ترسیم پلان طبقه مورد نظر خود از تجربه متخصصان یک شرکت معماری معتبر بهره‌مند شوید. چرا که این تنها راه هوشمندانه برای اطمینان از این است که آیا همه چیز مطابق میل شما خواهد بود یا خیر!

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل- تب دیزاین

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

14 ایده دکوراسیون اتاق خواب که حتما دوست خواهید داشت!

18 ایده دکوراسیون مدرن خانه؛ ایده‌های جدید 2024

انواع سبک دکوراسیون خانه؛ 9 سبک محبوب و پرطرفدار !


منبع: .thespruce

پیام بگذارید

Explore
Drag