پرش لینک ها

سبک های دکوراسیون داخلی؛ 5 سبک محبوب 2024

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: اگر به دنبال تغییری زیبا در خانه خود هستید، یا به تازگی نقل مکان کرده‌اید، احتمالاً در جست‌و‌جوی سبکی مناسب برای طراحی دکوراسیون خانه خود هستید. در صورتی که ‌نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام سبک ‌دکوراسیون داخلی مورد علاقه شماست، خبر خوبی برای شما داریم. این روزها با وجود تنوع انواع سبک های دکوراسیون داخلی، قطعاً سبکی متناسب با نیازها و‌ترجیحات همه وجود دارد. ما 5 نوع از محبوب‌ترین ‌سبک‌ های ‌دکوراسیون داخلی 2024 را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم . برای آشنایی با اصول و ایده‌های پرطرفدارترین سبک ‌های دکوراسیون داخلی، با ما همراه باشید.

سبک های دکوراسیون داخلی-تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: 6 ایده عالی‌ دکوراسیون آشپزخانه به سبک جدید و مدرن


5 سبک جذاب و پرطرفدار ‌دکوراسیون داخلی 2024

دکوراسیون داخلی، هنری است که به وسیله آن می‌توان فضایی زیبا در خانه به وجود آورد. انتخاب و پیاده‌سازی یک سبک دکوراسیون مناسب، نقش بسزایی در ایجاد آرامش و هماهنگی در فضاهای زندگی دارد. شناخت و پایبندی به اصول سبک‌ های دکوراسیون داخلی مختلف، از جمله موارد حیاتی است که در فرآیند ساخت خانه باید در نظر گرفته شود. با آشنایی با اصول سبک‌های دکوراسیون داخلی مختلف، شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن از فضاهای خود استفاده کنید و خانه خود را به یک اثر هنری شگفت‌انگیز تبدیل کنید.

 پایبندی به یک سبک دکوراسیون خانه ویژه، نه تنها به شما کمک می‌کند تا ظاهر جذاب و هماهنگی در فضاهای خود ایجاد کنید، بلکه احساس رضایت و آرامش را در فضا القاء می‌کند. بنابراین، درک و شناخت اصول و ایده‌های سبک ‌های دکوراسیون داخلی، گام اول و اساسی در راه بهبود  کیفیت زندگی در هر خانه‌ای است. در ادامه مقاله 5 سبک محبوب مینیمال، مدرن، صنعتی، اسکاندیناوی و بوهمین را با هم بررسی می‌کنیم.

سبک های دکوراسیون داخلی-تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: مبلمان دکوراسیون داخلی خانه؛ ایده‌‌هایی جذاب + 3 نکته کلیدی


سبک دکوراسیون مینیمالیستی

مینیمالیسم، یکی از محبوب‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی است. این سبک را ‌می‌توان به سادگی با شعار “کمتر، بیشتر” توصیف کرد. سبک مینیمال به دلیل سادگی و رویکرد “همه چیز نیاز به مکان و دلیل” دارد، در قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت. فضاهای مینیمالیستی اغلب پلان آزاد، قطعات مبلمان کاربردی، نور زیاد با خطوط تمیز، رنگ‌های طبیعی و یک پالت رنگ خنثی را‌ترکیب ‌می‌کنند. این نوع سبک های دکوراسیون داخلی تنها بر روی تعداد انگشت شماری از بافت، رنگ و شکل مبلمان، تمرکز ‌می‌کند.

استفاده از خطوط تمیز و قطعات ساده ‌می‌تواند ایده‌هایی از سبک‌ دکوراسیون داخلی مدرن میانه قرن و اسکاندیناوی را به ارمغان بیاورد. اگر طراحی مینیمال را ‌می‌پذیرید، باید هر چیز غیر ضروری را از فضای خود حذف کنید و مطمئن شوید که همه چیز هدفی دارد. این سبک، حس ظرافت آرامی دارد. هر قطعه از مبلمان یا دکور با هدف انتخاب شده است، این اطمینان را به شما می‌دهد که خانه‌تان سرشار از آرامش و شادی شود.

سبک های دکوراسیون داخلی-تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: چیدمان دکوراسیون داخلی منزل؛ 13 نکته جذاب و کلیدی !


‌دکوراسیون داخلی مدرن

سبک ‌دکوراسیون داخلی مدرن که با رویکردی نامرتب و شیک به ‌دکوراسیون داخلی که در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد، نشان دهنده رویکردی بدون سر و صدا به زندگی است. این بر طراحی صنعتی با مواد در خالص‌ترین شکل آنها تأکید دارد. دکوراسیون مدرن چند سالی است که یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی شده است. سبک طراحی داخلی مدرن، یک رویکرد طراحی است که از جنبش هنر مدرن الهام گرفته شده است و اکنون در انواع جهات خلاقانه در نظر گرفته شده است؛ زیرا متخصصان طراحی با فرم و مقیاس آزمایش ‌می‌کنند.

الگوها مینیمال هستند و روی رنگ‌های بلوک، معمولاً رنگ‌های اولیه تمرکز دارند. همچنین دارای الگوهای هندسی، خطوط تمیز، لایه بندی پارچه‌ها و بافت‌ها، و فضاهای انتزاعی است که خنثی و جذاب و در عین حال غیررسمی به نظر ‌می‌رسند. ما تاکید بر بافت‌ها و الگوها از منسوجات تا دکور را می‌بینیم. همه چیز از صندلی‌های بافت دنج و مبل‌ها تا طرح‌های برجسته را می‌توانید روی سطوح دکور احساس کنید. این روزها  با استفاده از فلزات بافت دار، سایه‌های چین‌دار و جزئیات ظریف برآمدگی روی پایه و صفحات پشتی وسایل، بافت را در نورپردازی خود بگنجانیم.

سبک های دکوراسیون داخلی-تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی معماری مدرن تبریز ؛ 21 ایده جدید برای یک خانه‌‌ امروزی


‌دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

طراحی اسکاندیناوی نمادی از کارایی و سادگی است. با این حال، این نوع سبک های دکوراسیون داخلی معمولاً مقرون به صرفه بودن را نیز در نظر‌می‌گیرند. برخی از ویژگی‌های کلیدی سبک اسکاندیناوی شامل تمرکز بر فضای عملکرد محور، قطعات مینیمالیستی، تزئینات خالی، مواد طبیعی، دیوارهای سفید و رنگ‌های زیاد است.

پالت رنگی در کنار سایه‌های طبیعی و ارگانیک همه چیز را در طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناویایی گرد هم می‌آورد؛ رنگ اغلب از طریق یک عنصر پارچه‌ای، مانند فرش یا پتوی پرتابی معرفی می‌شود. علاوه بر این، خطوط و سیلوئت‌ها معمولاً گردتر می‌شوند تا حالتی دنج‌تر ایجاد کنند. این نوع سبک های دکوراسیون داخلی، حتی با ساده‌ترین چیدمان‌ها هم کار ‌می‌کنند.

سبک های دکوراسیون داخلی-تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: 5 نمونه از جدیدترین و بهترین ایده های طراحی داخلی


‌دکوراسیون داخلی صنعتی

همانطور که از نام آن پیداست، ‌دکوراسیون داخلی صنعتی یک سبک معاصر است. این نوع سبک های دکوراسیون داخلی، حال و هوای شهری با تاکید بر اثاثیه کارخانه مانند دارند. طراحی صنعتی رویکردی مینیمالیستی دارد که در آن عناصر داخلی در مرکز قرار ‌می‌گیرند. این سبک هم کارایی را جشن ‌می‌گیرد. طراحی صنعتی با الگوی رنگی خنثی، چوب خام و فلزات ناتمام با لمس برجسته مشخص ‌می‌شود.

ما استفاده از ‌سبک‌ های ‌دکوراسیون داخلی صنعتی را برای خانه‌های کوچک توصیه نمی‌کنیم، زیرا نیاز به فضای تنفسی فراوان با قطعات بزرگ الهام گرفته از ماشین‌آلات دارد. با این حال، می‌توانید با اضافه کردن وسایل تزئینی فلزی کوچک‌تر در گوشه‌ای از اینجا یا آنجا، به سرعت به این سبک در یک اتاق مجردی مانند دکوراسیون اتاق خواب خود برسید.

سبک های دکوراسیون داخلی-تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ترندهای طراحی داخلی ؛ 7 ایده جدید، امروزی و جذاب !


‌دکوراسیون داخلی بوهم

بوهمین که با نام‌های «بوهو شیک» یا «بوهو» نیز شناخته می‌شود،‌ ترکیبی راحت از اثاثیه قدیمی با کریستال‌های پر زرق و برق و ساخته‌های مهره‌ای را در بر می‌گیرد. سبک بوهمی نشان دهنده آزادی بی دغدغه و بدون هیاهو است. اگر در مورد پیاده روی در سراسر جهان و گم شدن در طبیعت خیال‌پردازی ‌می‌کنید، دکوراسیون بوهو برای شما بسیار مناسب است. محبوبیت این نوع سبک های دکوراسیون داخلی به این دلیل است که مسافران در دهه‌های 1960 و 1970 میلادی، پوسترهای بوهو را از هند و خاور دور آوردند و در جهان محبوب شدند. دکور بوهمی سبک زندگی آزاد را وارد خانه شما ‌می‌کند، چه در جهان گشته باشید و چه فقط در مورد آن رویا داشته باشید.

زیباترین بخش در مورد طراحی داخلی و دکوراسیون بوهو این است که هیچ قانونی وجود ندارد! هیچ پالت رنگ، محدودیت بافت یا مانع دیگری وجود ندارد! بنابراین اگر ‌‌‌می‌خواهید لایه‌های زیادی داشته باشید، و تقریباً هر چیزی زیر نور خورشید باشد، خانه‌ای با تم بوهو مکانی عالی برای شماست. در واقع، وقتی صحبت از بوهمی به میان می‌آید، بیشتر معمولاً بهتر است! پس ادامه دهید و همه چیز را روی دیوارهای خود بیاندازید و از ظاهر نامنظم و در عین حال جذاب این نوع سبک های دکوراسیون داخلی لذت ببرید.

سبک های دکوراسیون داخلی-تب دیزاین

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: اصول طراحی داخلی خانه؛ 7 اصل کلیدی که باید بدانید!


طراحی خانه‌ای شیک با محبوب‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی

در این مقاله با اصول و ایده‌های پرطرفدارترین سبک‌ های دکوراسیون داخلی آشنا شدیم. اما همچنان که متوجه شدید برای انتخاب سبکی مناسب، باید معیارهای مختلفی را در نظر گرفت؛ چرا که هر ایده‌ای در هر فضایی قابل اجرا نیست. اگر شما یک طراح حرفه‌ای نباشید، انتخاب و به کارگیری یک سبک مناسب احتمالاً برای شما سخت‌تر هم خواهد بود. در این صورت بهتر است از تجربه متخصصان یک شرکت معماری معتبر برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود بهره‌مند شوید.

 چرا که این تنها راه هوشمندانه برای اطمینان از این است که در پایان فرآیند بازسازی، همه چیز مطابق میل شما خواهد بود و بعدها به خاطر انتخابی اشتباه، متحمل هزینه‌های اضافی برای تغییرات نخواهید شد! استودیو معماری تب‌دیزاین با تجربه خود در زمینه پروژه‌های طراحی داخلی، می‌تواند همراه شما در فرآیند چالش‌برانگیز طراحی تا اجرا باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین زمان یک جلسه مشاوره رایگان می‌توانید با این تیم معماری در تماس باشید.


مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

برترین معماران مدرن جهان؛ 5 معمار معروف + آثار شاخص

طراحی پنت هاوس در تبریز ؛ 11 ایده پرطرفدار و ترند 2024

طراحی ویلا باغ تبریز ؛ 9 ایده خلاقانه و کاربردی

ایده های دکوراسیون لوکس خانه؛ بهترین ایده‌های 2024


منبع: livingcozy

پیام بگذارید

Explore
Drag