پرش لینک ها

طراحی آپارتمان تبریز ؛ 18 ایده الهام بخش

اختصاصی استودیو تب دیزاین: اجرای با کیفیت و ایجاد حس فضایی مطلوب در بسیاری از پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز به دلایل مختلفی چون محدودیت فضایی، بودجه محدود و …، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ممکن است تصور کنید که داشتن یک آپارتمان زیبا با متراژ محدود رویایی بیش نیست! اما متخصصان معماری و طراحی داخلی می‌دانند که ایجاد یک فضای جذاب و منحصر‌به‌فرد در کوچک‌ترین فضاها و با بودجه‌های کم هم ممکن است. برای دستیابی به چنین هدفی فقط کافی است، با استفاده از تکنیک‌های ساده و هوشمندانه به طراحی آپارتمان پرداخت.

بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مقاله چند ایده کاربردی برای طراحی زیبا و بهینه آپارتمان مطرح می‌کنیم. در ادامه نیز به بررسی چند سوال پر تکرار در زمینه پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

ایده‌های طراحی آپارتمان تبریز

در این بخش چندین ایده برای طراحی آپارتمان با هدف ایجاد کیفیت فضایی مطلوب، عملکرد مناسب و … مطرح می‌شود؛ اعم از استفاده مناسب از پالت رنگی، سادگی و خلوص، افزایش وسعت فضایی از طریق تعبیه عناصری چون نورهای خطی مصنوعی، آینه‌ها، کاربرد گیاهان در پروژه‌های دکوراسیون داخلی تبریز و … .

طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

پهن کردن یک فرش رنگی

از طریق استفاده از فرش رنگی می‌توان حس و حال کاملاً متفاوتی را به فضای آپارتمان بخشید. استفاده از قالیچه‌ای رنگرزی شده، صنایع دستی با الهام از هنر گذشتگان و بالش‌های مخملی با تنالیته رنگ‌های صورتی، نارنجی و طلایی، می‌تواند گرما و نشاط را در پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز نمایان سازد.

ایده طراحی آپارتمان - استودیو تب دیزاین

نصب صبحانه بار

با نصب فضایی همانند بار در آشپزخانه‌هایی کوچک و با متراژ محدود می‌توان حس فضایی ناب و عملکرد مناسبی را برای ساکنان به ارمغان آورد. می‌توان یک بار صبحانه دو نفره به سبک فضاهای کافه درست در کنار پنجره ساخت. بدین ترتیب مکانی دنج برای یک فنجان قهوه یا یک وعده غذایی در محیطی دل‌انگیز برای ساکنان خانه فراهم می‌شود.

ایده طراحی آشپزخانه آپارتمانی - استودیو تب دیزاین

 

استفاده  از مبلمان چند منظوره

با انتخاب هوشمندانه مبلمان چند منظوره در پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز می‌توانید در فضا صرفه‌جویی کنید و از ازدحام بصری بکاهید. این نوع دیدگاه در انتخاب تمامی مبلمان‌های آپارتمان می‌تواند لحاظ شود. تخت مورفی یا تاشو که در دیوار نهفته می‌شود و در طول روز می‌تواند به عنوان یک مبل کاربرد داشته باشد، یکی از این گزینه‌ها است. یک میز ناهارخوری چندمنظوره هم می‌تواند به عنوان یک میز کاری، یا محلی برای بازی، سرگرمی و انجام هنر صنایع دستی استفاده شود.

در آپارتمانی واقع در اسکاندیناوی، با قرارگیری تخت در گوشه، طاقچۀ پنجره به عنوان پاتختی و محلی برای چراغ مطالعه و  سایر وسایل ضروری استفاده می‌شود.در عین حال این آپارتمان شامل یک قفسه مجله روی دیوار است که باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. البته که استفاده از این ایده فقط مختص فضاهای مسکونی نیست و شما می‌توانید این ایده را در پروژه‌های طراحی دفتر کار در تبریز نیز به کار بگیرید.

ایده طراحی اتاق خواب آپارتمان - استودیو تب دیزاین

کاربرد رنگ‌های تیره

بسیاری از افراد رنگ‌های روشن را برای فضای آپارتمان خود انتخاب می‌کنند. در حالی که نباید فراموش کرد استفاده مناسب و هوشمندانه رنگ‌های تیره هم می‌تواند فضای آپارتمان را دنج‌تر کند. با رنگ‌آمیزی دیوار پشت تخت به رنگ تیره مات، حس خلوت و آرامش در فضای اتاق خواب ایجاد می‌شود. البته اجرای این ایده در صورتی ممکن است که در پروژه طراحی نما تبریز، با تعبیه پنجره‌های به ابعاد مناسب، نور طبیعی کافی برای اتاق خواب فراهم شده باشد.

ایده طراحی اتاف خواب آپارتمان - استودیو تب دیزاین

استفاده از ته‌رنگ سبز و آبی ملایم

اگر به دنبال طراحی آپارتمان کوچک خود با هدف القای حس سبکی و آرامش هستید، می‌توانید کمی رنگ طبیعی به خانه خود بیافزایید. پالت رنگی ملایم با ترکیب رنگ‌های طبیعی چون سبز و آبی کم رنگ، انتخاب مناسبی برای این منظور است.

ایده طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

رنگ کردن فضای ورودی

یک ورودی شاخص باعث می‌شود یک آپارتمان با مساحت کم، بزرگ‌تر از آنچه هست احساس شود. این نوع رنگ‌آمیزی علاوه بر افزایش بـُعد فضایی، سبب ایجاد حسی خوشایند برای ساکنان می‌شود.

ایده طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

استتار تلویزیون

طراحی منحصر‌به‌فرد تی‌وی وال یا دیوار پشت تلویزیون، علاوه بر ایجاد نقطه عطف و افزایش جذابیت بصری پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز، می‌تواند سبب چندمنظوره شدن این دیوار شود. به عبارت دیگر می‌توان طرح و رنگ دیوار را به گونه‌ای انتخاب کرد، که در زمانی که تلویزیون خاموش است، دیوار به عنوان یک عنصر جذاب به فضای خانه بپیوندد. یک دیوار چوبی تیره با یک طاقچه تعبیه شده یکپارچه برای یک صفحه تخت بزرگ به استتار تلویزیون در زمانی که از آن استفاده نمی‌شود کمک می‌کند.

اگر در حال حاضر در آپارتمانی مستأجر هستید، می‌توانید از کاغذدیواری‌های قابل جابجایی روی دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. در این صورت با صرف هزینه‌ای معقول، تلویزیون خاموش در پس زمینه محو شود. یک روش دیگر ایجاد یک سری قاب‌ها و  طراحی بخشی از این دیوار به صورت یک گالری در پروژه طراحی داخلی تبریز است. با این روش هم تلویزیون خاموش در این دیوار گالری مانند، ادغام می‌شود.

طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

استفاده از میزهای چرخ‌دار

اگر آشپزخانه پروژه بازسازی و طراحی آپارتمان تبریز، فاقد فضای پیشخوان باشد، می‌توانید با تعبیه یک میز جزیره چرخ‌دار، یک فضای منعطف و چند منظوره ایجاد کنید؛ البته این طرح در صورتی قابل اجرا است که فضای کافی برای طراحی دکوراسیون داخلی در اختیار داشته باشد. میز جزیره چرخ‌دار باید به اندازه کافی سبک باشد تا به راحتی جابجا شود.

این میز می‌تواند عملکردهای متعددی را در یک آشپزخانه آپارتمانی کوچک انجام دهد؛ اعم از افزودن فضای آماده‌سازی اضافی تا فراهم کردن مکانی برای خوردن وعده‌های غذایی معمولی و … .

طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

افزایش وسعت فضا با آینه

طراحی آپارتمان تبریز از طریق تزیین و دکوراسیون داخلی با عنصری چون آینه، راهی آسان برای ایجاد فضایی بزرگتر و درخشان‌تر است. یک جفت آینه بلند در دو طرف تخت، می‌تواند نور موجود را منعکس کند و پرسپکتیو فضایی را افزایش دهد. همچنان که درتصویر مشاهده می‌شود، کاربرد آینه، وسعت نماها را دو برابر می‌کند و باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر از آنچه هست، احساس شود.

ایده طراحی آپارتمان - استودیو تب دیزاین

 اجرای سرویس بهداشتی به صورت تو‌کار

استفاده از تأسیسات توکار در فضاهای خیس پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز، می‌تواند کیفیت فضایی را به مراتب بهبود بخشد. یک انتخاب ساده و هوشمندانه در فرآیند طراحی حمامی کوچک، باعث ایجاد فضای زیباتر و مطبوع‌تری می‌شود؛ علاوه بر این سبب تسهیل فرآیند تمیز کردن فضای بهداشتی می‌شود.  نصب یک توالت مدرن با لوله‌کشی مخفی در داخل دیوار، یکی از گزینه‌های طراحی اصولی فضای سرویس بهداشتی است.

با استفاده از خدمات یک شرکت معماری تبریز می‌توانید نسبت به کیفیت اجرایی و جذابیت بصری فضاهای خیس منزل خود، اطمینان داشته باشید.

ایده طراحی آپارتمان - استودیو تب دیزاین

سادگی و خلوص در طراحی

سادگی و خلوص، یکی از اصول اساسی برای دستیابی به وسعت بصری و آرامش در پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز محسوب می‌شود. کاربرد یک پالت رنگی ساده مثل سیاه و سفید، خطوط صاف و پارتیشن‌های فلزی و شیشه‌ای به سبک صنعتی، سبب می‌شود تا فضا از نظر بصری بدون کاهش نور تعریف شود. این ویژگی‌ها به وضوح در پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز نمایان است.

ایده طراحی آپارتمان - استودیو تب دیزاین

آویز پرده‌های بلند

استفاده از پرده‌های بلند از کف تا سقف در در پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز سبب می‌شود تا سقف‌ها بلندتر و فضا بزرگ‌تر از آنچه هست، به نظر برسد. به‌علاوه، پرده‌ها را می‌توان با سایه‌‌بان‌های خورشیدی یا پرده‌های شفاف ترکیب کرد؛ در این صورت این پرده‌ها در عین عبور نور کافی به فضای داخلی، از منظره ناخوشایند و اشراف جلوگیری کرده و حریم خصوصی لازم را ایجاد می‌کنند.

طراحی آپرتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

استفاده از کمدهای چند منظوره

با تعبیه یک کمد چندمنظوره زیبا، می‌توان پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز را متحول کرد. با اختصاص دادن یک دیوار به کمد ذخیره‌سازی سفارشی چند‌منظوره، می‌توانید در عین ایجاد یک فضای ذخیره‌سازی مخفی، جلوه زیبایی هم به فضای داخلی ببخشید و از شلوغی و ازدحام بصری طرح بکاهید.

استفاده از دستگیره‌های توکار، فشاری و …، روش ایجاد یک کمد با ظاهری مخفی است؛ در این صورت کمد می‌تواند به صورت یک دیوار دکوراتیو هم نمود داشته باشد و با دیگر عناصر پروژه‌های طراحی داخلی آپارتمان تبریز ادغام شود.

طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

استفاده از کاغذ دیواری و برچسب‌های جداشدنی

گاهی اوقات ناراحت‌کننده‌ترین چیز در مورد یک آپارتمان اجاره‌ای این است که باید به طرحی که انتخاب نکرده‌اید و دوست ندارید، خیره شوید. اما باید گفت روشی ساده و مقرون به صرفه برای حل این مسئله هم وجود دارد. اگر بودجه محدود یا شرایط اجاره‌نامه، شما را از ایجاد تغییراتی (مانند تعویض رنگ و طرح) در طراحی داخلی خانه خود منع می‌کند، می‌توانید با استفاده از کاغذ‌دیواری‌ها، کاشی‌ها و برچسب‌های جداشدنی، حس و حال متفاوتی به فضا و طراحی آپارتمان تبریز بیافزایید. علاوه بر این استفاده از این عناصر الحاقی با چنین قابلیتی، مزیت جداسازی عناصر قبل از تحویل آپارتمان به مالک را به ارمغان می‌آورد.

ایده طرحی آپارتمان

تأمین روشنایی حمام بدون پنجره

بسیاری از حمام‌های پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز، فاقد نور طبیعی هستند. برای جبران عدم دسترسی به نور طبیعی در این فضاها، باید از نورهای مصنوعی بهره برد. اضافه کردن یک آینه با نور پس‌زمینه علاوه بر افزایش نور محیطی، انعکاس دلپذیر و جذابیت بصری ویژه‌ای به این فضاها می‌بخشد.

ایده طرحی آپارتمان

ترکیب یک رنگ شاخص با پالت رنگی خنثی

استفاده از یک رنگ شاخص به صورت محدود می‌تواند از سردی و یکنواختی پالت رنگی ساده و خنثی بکاهد و جلوه منحصر‌به‌فردی به پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز ببخشد. یک تابلو نقاشی آبی پررنگ مسحورکننده در اتاق نشیمن آپارتمانی با رنگ خنثی، جذابیت بصری ویژه‌ای ایجاد می‌کند.

ایده طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

عرصه‌بندی فضا از طریق مبلمان

عرصه‌بندی فضایی در پروژه‌‌های بازسازی و طراحی آپارتمان تبریز، علاوه بر نورپردازی، جلو و عقب رفتگی دیوارها و …، با دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان مبلمان هم در ارتباط است. از طریق ترکیب این روش‌ها می‌توان به عرصه‌بندی و جداسازی فضاهای داخلی هم‌چون نشیمن، پذیرایی، غذاخوری و … پرداخت. این نوع عرصه‌بندی، در عین حفظ ارتباط بصری و پویایی فضای کلی، احساس آرامش و راحتی را در هر فضای جزئی به وجود می‌آورد.

ایده طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

استفاده از گیاهان در فضای داخلی

برای اینکه فضای سبز دل‌انگیز و زیبایی را در پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز بیافرینید، لازم نیست حتماً پاسیو یا بالکن داشته باشید. ارتباط با طبیعت فقط مختص پروژه‌های طراحی ویلا تبریز نیست. در آپارتمان‌هایی که فاقد مناظر سرسبز هستند، با گنجاندن گیاهان در فضای داخلی خود، کیفیت فضایی محیط بیرون را به داخل بیاورید. هر گیاه جلوه بصری مختلفی در فضا ایجاد می‌کند. گیاهان آپارتمانی مختلفی می‌توانند بر اساس شرایط نگه‌داری و رشد (میزان نیاز به نور، آب و … )، انتخاب شوند.

ایده طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

چگونه طراحی آپارتمان خود را مطابق ترند و مد روز انجام دهیم؟

ترندها و مدها می‌آیند و می‌روند، اما سبک همیشه ماندگار است. دنبال کردن آخرین ترندهای طراحی داخلی به این معنی نیست که همواره مجبور شوید دکوراسیون خود را تغییر دهید. بنابراین در فرآیند انتخاب مبلمان با‌کیفیت و طراحی داخلی به سبک مناسب تمرکز کنید؛ در این مرحله، انتخاب‌های شما باید به گونه‌ای صورت بگیرند که در آزمون زمان مقاومت کنند. پس از طی این مرحله، می‌توانید برای پیروی از ترندهای روز به سراغ  لوازم جانبی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه بروید؛ این لوازم جانبی و اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی احساس تازگی و نشاط را به پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز خواهند بخشید.

اهمیت استفاده از دانش تخصصی معماران شرکت طراحی داخلی تبریز در این بخش بسیار حائز اهمیت است. یک معمار خلاق قطعاً روشی هوشمندانه برای طراحی آپارتمان شما مطابق با اصول همیشگی، سبک مناسب و ترند روز، در پیش خواهد گرفت.

ایده طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین

چگونه طراحی آپارتمان خود را با بودجه مناسب مدیریت کنیم؟

پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز را می‌توان با بودجه‌ای مناسب مدیریت کرد. با انتخاب‌های هوشمندانه در مورد سبک طراحی داخلی، لوازم دکوراسیون و میزان استفاده از هر وسیله، می‌توان هزینه اجرای پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز و دیگر شهرها را مراتب کاهش داد. یک معمار و متخصص طراحی، با دانش کافی در زمینه مواد و مصالح، روش‌های ساخت بهینه و …،  می‌تواند به برآورد منطقی هزینه‌ها بپردازد و روشی ایده‌آل برای طراحی فضاهای شما با بودجه‌ای محدود را ارائه دهد. در این زمینه هم تیم معماری تخصصی تب‌دیزاین، آماده ارائه خدمات به کارفرمایان محترم است.

علاوه بر این شما هم می‌توانید با خرید قطعات قدیمی یا دست دوم لوازم دکوراسیون در فروشگاه‌های محلی و بازارهای دستفروشی یا آنلاین، خود را به چالش بکشید. توجه به بودجه و میزان کارکرد هر وسیله و مقابله با مصرف‌گرایی، می‌تواند گام مهمی برای دستیابی به سبک زندگی به روشی پایدار و دوستدار محیط زیست باشد. این روش پایدار و دوستدار محیط زیست، اقدام ارزشمندی در پروژه‌های بازسازی خانه مسکونی تبریز محسوب می‌شود و هزینه‌های اجرایی را به مراتب کاهش می‌دهد.

طراحی آپارتمان - استودیو تب دیزاین

طراحی آپارتمان کوچک خود را به چه شیوه‌ای انجام دهیم؟

اولین قانون طراحی داخلی و دکوراسیون یک آپارتمان کوچک این است که به اندازه یک فضای بزرگتر با آن به احترام و دقت رفتار کنید. توجه به تناسبات و مقیاس، نکته مهمی در پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز و دیگر شهرها محسوب می‌شود. استفاده از سبک طراحی مناسب، کاربرد پالت رنگی خنثی و روشن در ترکیب با یک رنگ شاخص و …، می‌تواند کیفیت و حس فضایی پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز را دگرگون کند.

فراموش نکنید که استفاده از عناصری چون آینه، نور‌های مصنوعی خطی و …، می‌تواند به بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه دادن فضا کمک کند. علاوه بر این، هرگز قدرت و حس خوب ناشی از حضور گیاهان را در فضای داخلی دست کم نگیرید و با افزودن گیاهان مناسب، حس و حال متفاوتی را در فضا بیافرینید.

ایده طراحی آپارتمان تبریز - استودیو تب دیزاین


 منبع:  thespruce | mydomaine

پیام بگذارید

Explore
Drag