پرش لینک ها

18 ایده جذاب و الهام‌بخش برای طراحی رستوران در تبریز

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: شاید مخاطبان در گذشته فقط به کیفیت غذایی یک رستوران توجه می‌کردند؛ اما با گذشت زمان قاعده بازی عوض شده است. امروزه طراحی داخلی منحصربه‌فرد و کیفیت فضایی رستوران، در ذهن مخاطبان بسیار تأثیرگذار است. تا جایی که می‌توان گفت بخش مهمی از برداشت کاربر فقط با همان نگاه اولیه به فضای رستوران صورت می‌گیرد. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به بررسی 18 ایده خلاقانه برای پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز و دیگر کلان‌شهرها بپردازیم. در ادامه نیز به مرور 4 نکته مهم و تأثیرگذار بر کیفیت فضایی رستوران خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید …

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

18 ایده جدید سال 2023 برای طراحی رستوران در تبریز

همچنان که می‌دانید، ایده‌های بسیاری برای ایجاد تغییر و تحول در پروژه‌های طراحی و بازسازی خانه مسکونی تبریز وجود دارند. با به کارگیری بسیاری از این ایده‌ها می‌توان کیفیت فضایی پروژه‌های معماری رستوران را نیز افزایش داد و یک فضای قدیمی را به شاهکاری هنری تبدیل کرد. اما برای به کارگیری این ایده‌ها باید در نظر بگیرید که چه چیزی برای فضا و برند منحصربه‌فرد رستوران شما مناسب است.

همچنین برای استفاده از این ایده‌های جذاب طراحی رستوران در تبریز، باید اصول اساسی معماری را در نظر داشته باشید. به طور کلی پروژه‌های معماری و طراحی داخلی تبریز با ترکیب و بازی با 7 عنصر طراحی صورت می‌گیرد؛ اعم از رنگ، فرم، نور، خط، الگو، بافت و فضا. با توجه به میزان فضای خود، شما می‌توانید این عناصر طراحی را در فضای رستوران خود بگنجانید و صحنه‌ای جذاب را برای مشتریان رستوران خود فراهم کنید.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

۱- یک ورودی گرم و دعوت‌کننده طراحی کنید

از همان نقطه ورودی، بهترین منظره را در طراحی رستوران در تبریز نمایش دهید. مطمئن شوید که ورودی رستوران شما جذاب و از نظر زیبایی‌شناختی مطابق با برند است. برای طراحی یک ورودی زیبا و دعوت‌کننده می‌توانید ایده‌های طراحی نما تبریز را در پروژه‌‌های خود به کار بگیرید. همچنین با تابلوها و صندلی‌های منحصربه‌فرد برای مهمانانی که منتظر میز هستند، حس خوشامدگویی و دعوت‌کنندگی ایجاد کنید.

2- یک تِم اختصاصی انتخاب کنید

همچنان که می‌دانید انتخاب تم و سبک طراحی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز محسوب می‌شود. اما اهمیت انتخاب سبک مناسب در پروژه‌های عمومی به مراتب بیشتر است. فضا و نحوه طراحی رستوران در تبریز باید خاطره‌انگیز باشد. به همین دلیل است که انتخاب تم برای دکوراسیون رستوران بسیار مهم است.

فضای شما باید با تأکید بر موضوعی متمایز، حس و حالی خاص را تداعی کند. چرا که قطعاً شما نمی‌خواهید مهمانان را با سبک‌ها و عناصر بسیار متفاوت، سردرگم کنید! پس باید به فکر انتخاب یک تم و سبک اختصاصی برای پروژه طراحی رستوران در تبریز باشید و بر این اساس فرآیند طراحی را پیش ببرید.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

3- عناصر سبز را در رستوران خود ادغام کنید

وجود گیاهان در فضای داخلی پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز جلوه‌ای بسیار چشم‌نواز دارد. اما مهم‌تر از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی، تأثیرات مثبت روانی گیاهان حائز اهمیت است. گیاهان به عنوان عناصر تقویت‌کننده‌ خلق و خوی مثبت، سبب کاهش استرس و تصفیه سموم هوایی (به میزان 87 درصد در عرض 24 ساعت) می‌شوند. قرار دادن گیاهان در قفسه‌ها، ایجاد یک دیوار سبز، یا آویزان کردن عناصر گیاهی از سقف، ایده‌های مناسبی برای القاء احساسات مثبت در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز هستند.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

4- یک دیوار تأکیدی طراحی کنید

دیوار تأکیدی یا نقطه کانونی، یک ایده هوشمندانه برای دکوراسیون و طراحی رستوران در تبریز است. زیرا چشم مهمانان شما را به نقطه کانونی هدایت می‌کند و تنوع فضایی رستوران را افزایش می‌دهد. یک دیوار برجسته همچنین فرصتِ خودنمایی پالت رنگی، شخصیت برند و تقویت تم را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از بافت‌ها، الگوها یا حتی کاربرد اکسسوری‌های منحصربه‌فرد دکوراسیون داخلی در نقطه کانونی، ایده مناسبی برای طراحی رستوران در تبریز محسوب می‌شوند.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

5- به موقعیت مکانی خود اشاره کنید

تأکید بر تاریخ و فرهنگ موقعیت مکانی، یکی از رایج‌ترین و بهترین ایده‌های دکوراسیون و طراحی رستوران در تبریز است. ترکیب رنگی و سبک رستوران شما باید نشان‌گر گوشه‌ای از جهان زیستی شما باشد. اشاره به الهامات فرهنگی و جغرافیایی، معجزه‌ای در حس و حال رستوران شما به وجود می‌آورد. پس کاربرد موتیف‌ها، عناصر دکوراسیون قدیمی و تاریخی، حرکت هوشمندانه‌ای برای پروژه طراحی رستوران در تبریز است.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

6- فضای غذاخوری اشتراکی طراحی کنید

احتمالاً پس از پشت سر گذاشتن پاندمی کرونا، مهمانان شما بیش از هر زمان دیگری هوس ارتباط و معاشرت‌های دسته‌جمعی را داشته باشند. با چیدمان یک میز بزرگ در وسط فضای رستوران خود، می‌توانید یک فضای غذاخوری مشترک طراحی کنید. بدین ترتیب مهمانان شما در کمترین زمان، خاطرات جدید و خوشایندی خواهند ساخت و رستوران شما را به عنوان یک پاتوق دوست‌داشتنی در ذهن خود ثبت خواهند کرد.

پس اگر شما هم در نظر دارید رستوران خود را به قرارگاهی محبوب و خاطره‌انگیز تبدیل کنید، به یاد داشته باشید که فضای غذاخوری مشترک، یک ایده کاربردی برای پروژه طراحی رستوران در تبریز محسوب می‌شود.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

7- چراغ‌های آویزی مدرن به کار ببرید

به نظر شما، وجه اشتراک طراحی داخلی همه رستوران‌های مدرن چیست؟ چراغ‌های مدرن راهی عالی برای ایجاد فضایی جذاب و باورنکردنی در فضای شما هستند. این چراغ‌ها را می‌توانید این روزها در اکثر پروژه‌های طراحی کافی‌شاپ در تبریز به سبک مدرن مشاهده کنید. برای بهره‌مندی از جذابیت بصری مدرنیسم، شما هم می‌توانید چند چراغ آویز مدرن برای پروژه طراحی رستوران در تبریز انتخاب کنید. چراغ‌های آویزی مدرن، طیف مختلفی از سبک‌ها را شامل می‌شوند؛ اعم از مینیمال، صنعتی، آوارنگارد و … . مطمئن شوید که سبک انتخابی شما برای چراغ‌های آویز، با تصویر برند شما همسو است.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

8- آشپزخانه، باید اولویت اول طراحی شما باشد

آشپزخانه، ضربان قلب هر رستورانی است. توجه به مکان‌گزینی مناسب آشپزخانه، طراحی داخلی آشپزخانه برای دستیابی به حداکثر عملکرد و …، مهم‌ترین عامل در تعیین کیفیت خدمات و میزان رضایت‌مندی مشتری است. طراحی آشپزخانه رستوران، بالطبع بسیار پیچیده‌تر از فرآیند طراحی آشپزخانه در فضای مسکونی است. پس حتماً باید برای پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز (به ویژه طراحی آشپزخانه) از خدمات تخصصی یک شرکت معماری تبریز ، بهره‌مند شوید.

علاوه بر این می‌توانید قسمتی از آشپزخانه و محل آماده‌سازی و سرو غذا را به صورت یک فضای باز و با دسترسی بصری در فضای داخلی رستوران طراحی کنید. با این طرح آشپزخانه اُپِن در طراحی داخلی رستوران، بر کیفیت خدمات خود تأکید می‌کنید. همچنین با به کارگیری این روش، عطر غذاهای لذیذ طبخ‌شده بیش از پیش در فضای رستوران می‌پیچد و مهمانان را به ذوق می‌آورد.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

9- ویژگی هنر محلی را به کار بگیرید

وقتی فرصت استفاده از یک اثر هنری منحصربه‌فرد و بومی فراهم است، چرا باید یک دکوراسیون رایج و متداول را در رستوران خود به نمایش بگذارید؟! حمایت از هنرمندان محلی یکی از بهترین ایده‌های طراحی رستوران در تبریز است. این ایده محبوب برای نشان دادن استعدادهای جامعه بومی شما، بستر لازم برای ارتباط بیشتر و ایجاد گفتگو بین کارکنان و مهمانان را فراهم می‌کند.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

10- هنر تایپوگرافی را امتحان کنید

استفاده از تایپوگرافی به عنوان ایده دکوراسیون و طراحی رستوران در تبریز، می‌تواند به القاء برند شما در ذهن بیننده کمک کند. شما می‌توانید یکی از دیوارهای رستوران را به نمایش نام برند رستوران خود با استفاده از هنر تایپوگرافی اختصاص دهید.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

11- با استفاده از گچ، حس و حالی متفاوت به رستوران ببخشید

گچ، ماده‌ای سرگرم‌کننده و یادآور روزهای بی‌دغدغه دوران کودکی است. این ماده، چندمنظوره و در عین حال موقتی است. بنابراین می‌توانید به میزان دلخواه از آن در دیوارهای پروژه طراحی رستوران در تبریز استفاده کنید.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

12- آینه‌ها را برای بزرگنمایی به کار ببرید

کاربرد آینه، یک تاکتیک کلاسیک طراحی برای بزرگنمایی عمق فضایی در پروژه‌های دکوراسیون داخلی تبریز است. در صورتی که شما برای پروژه طراحی رستوران در تبریز، فضای کوچکی را در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی از آینه‌ها استفاده کنید. آینه‌ها تقریباً در هر سبکی وجود دارند. بنابراین باید چیزی را انتخاب کنید که با دکوراسیون رستوران شما مطابقت داشته باشد.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

13- به سراغ یک فضای مینیمالیستی بروید

“کمتر، بیشتر است”؛ این شعار معروف، خط فکری طرفداران مینیمالیسم و سبک طراحی معماری مدرن تبریز را نشان می‌دهد. بسیاری از پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز هم می‌توانند با تکیه بر این سبک به سراغ فضاهای سفید و رنگ‌های خنثی بروند. با طراحی یک فضای ساده و کاهش محرک‌های بصری، مهمانان شما فرصتی برای تنفس از دغدغه‌های زندگی شهری و غذا خوردن در محیطی آرامش‌بخش را خواهند داشت.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

14- به طراحی کلاسیک ادای احترام کنید

با انتخاب سبک طراحی داخلی رستوران‌های کلاسیک، شما هرگز در مسیر طراحی رستوران در تبریز دچار اشتباه نخواهید شد. البته باید به خاطر داشته باشید که به کارگیری این سبک، اصول خاص خود را دارد. شما نباید در ترکیب عناصر طراحی کلاسیک زیاده‌روی کنید. پس برای خلق یک فضای کلاسیک اصولی بهتر است از خدمات یک شرکت طراحی داخلی تبریز بهره‌مند شوید. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که در نهایت فضایی اصیل و کلاسیک خواهید داشت.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

15- به چیزی فراتر از صندلی‌های استاندارد فکر کنید

در فرآیند طراحی می‌توان آنقدر درگیر انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها یا بهترین شیوه‌ نورپردازی شد که صندلی را به فراموشی سپرد. این در حالی است که صندلی کاربردی‌ترین وسیله یک فضای رستورانی است و راحتی مهمانان را تضمین می‌کند. پس اگر به فکر خلق یک تجربه کاربری مناسب در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز هستید، نمی‌توانید طراحی صندلی را نادیده بگیرید. غرفه‌ها، میزها و صندلی‌ها می‌توانند یک تجربه کاربری بسیار رضایت‌بخش ایجاد کنند. خبر خوب این است که در عین زیبایی و چشم‌نوازی صندلی‌ها، آن‌ها می‌توانند راحت و شیک هم باشند.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

16- سقف رستوران خود را خیره‌کننده طراحی کنید

شما می‌توانید به راحتی چشم مخاطبان را به طرح سقف رستوران خود بدوزید. توجه کنید که برای جلب توجه به این قسمت از رستوران، نیازی به سقف کلیسای جامع با تیرهای چوبی چشمگیر ندارید! با استفاده از بافت مصالح، طرح جذاب مطابق با اصول زیبایی‌شناسی و ترکیب رنگی منحصربه‌فرد سقف، می‌توانید سقف پروژه طراحی رستوران در تبریز را به عنصری  خیره‌کننده و خاص تبدیل کنید.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

17- کفپوش‌های جذاب نصب کنید

تأثیر بصری کفپوش مناسب در جذابیت رستوران را دست کم نگیرید. کفپوش انتخابی شما نباید خسته‌کننده باشد! خلاقیت در نوع و رنگ کفپوش، یک ایده هیجان‌انگیز برای پروژه‌های دکوراسیون و طراحی رستوران در تبریز است. توجه داشته باشید که الگوی کفپوش باید مطابق با سبک و مکمل دکوراسیون فضای کلی رستوران باشد.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

18- طراحی پاسیو و فضاهای نیمه باز را جدی بگیرید

بسیاری از رستوران‌داران در طول پاندمی کرونا، از طریق فضای باز رستورانی، کسب‌و‌کار خود را نجات دادند. با خلاقیت در طراحی پاسیوها و فضاهای نیمه باز رستورانی می‌توانید کسب‌وکار خود را رونق دهید. پس از پشت سر گذاشتن قرنطینه کرونا، همچنان یک چیز ثابت باقی مانده است؛ و آن چیزی نیست جز افزایش تمایل به غذاخوردن در فضای باز و نیمه باز.

یک فضای نیمه باز رستورانی، همیشه مورد علاقه طرفداران طبیعت و هوای آزاد خواهد بود. پس طراحی یک فضای نیمه باز را برای پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز نادیده نگیرید. با گنجاندن عناصر گیاهی در فضاهای باز و نیمه باز رستوران خود، طراوت و نشاط سبزینگی را به مهمانان خود هدیه کنید. ایده‌های منظرین طراحی ویلا باغ تبریز هم می‌توانند برای طراحی فضاهای باز و نیمه باز در شهرهای سردسیر به کار گرفته شوند.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

4 نکته مهم طراحی رستوران در تبریز برای خلق کیفیت فضایی مثبت 

سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی بسیار متنوعی برای پروژه‌های رستورانی قابل اجراست و انتخاب سبک، کاملاً در اختیار شماست؛ بر این اساس می‌توانید تا حدودی در طراحی فضای داخلی رستوران آزادانه عمل کنید و انعکاسی از برند خود را در فضا به نمایش بگذارید. اما نکات کلی وجود دارد که در طراحی و دکوراسیون رستوران‌ها حتماً باید مد نظر قرار دهید. در ادامه، 4 نکته مهم طراحی رستوران در تبریز را بررسی می‌کنیم.

1- برنامه‌ریزی فضایی رستوران خود را هوشمندانه انجام دهید

قبل از شروع انتخاب مبلمان و پالت رنگی، برنامه‌ریزی فضایی ورودی رستوران، جاگذاری آشپزخانه و سرویس بهداشتی، چیدمان عناصر دکوراسیون، محل رفت‌وآمد مهمانان و کارکنان رستوران را به درستی انجام دهید. مطمئن شوید که کارکنان و مهمانان شما فضای کافی برای عبور و مرور در اطراف رستوران خواهند داشت. چرا که فضای ورودی رستوران، نباید محلی برای ترافیک باشد!

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

2-  به نورپردازی توجه کنید

نورپردازی می‌تواند فضای رستوران شما را از نو بسازد یا آن را به کل زیر سوال ببرد.  بنابراین شما باید با ترکیبی هوشمندانه از نور طبیعی و مصنوعی یک اثر آرامش‌بخش ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که بهتر است چراغ‌هایی با طیف و شدت نوری گوناگون نصب کنید تا بسته به ساعات مختلف شبانه‌روز، فرصت تنظیم نور رستوران فراهم باشد.

3- پالت رنگی مناسب برای رستوران خود انتخاب کنید

رنگ‌ها، میزان تأثیرگذاری برند را تا 80 درصد افزایش می‌دهند و 85 درصد از تصمیمات خرید را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین انتخاب پالت رنگی مناسب برای طراحی داخلی رستوران بسیار حائز اهمیت است. در پالت رنگی رستوران از رنگ‌های کسل‌کننده دوری کنید و در عوض از رنگ‌های پر جنب‌و‌جوش برای روشن کردن فضا استفاده کنید. البته مثل همیشه باید حواستان باشد که در به کارگیری این عنصر تأثیرگذار زیاده‌روی نکنید.

4- طراحی آکوستیک رستوران خود را فراموش نکنید

رستوران شما می‌تواند کیفیت غذایی و دکوراسیون ویژه‌ای داشته باشد؛ اما اگر میزان صدا در فضا زیاد باشد، رضایت‌مندی و تجربه کاربری مثبت از بین می‌رود. پس حتماً باید برای کاهش صداهای ناخوشایند (اعم از صدای تجهیزات آشپزخانه، آلودگی صوتی ترافیک ماشینی فضای خارج رستوران و …) و طراحی آکوستیک رستوران، اقداماتی در نظر گرفت. البته جای نگرانی نیست، چون این اقدامات تخصصی توسط یک معمار به درستی انجام خواهد شد.

از طرفی دیگر موسیقی که در فضای رستوران شما به صدا در می‌آید، باید مکمل و مطابق با سبک و حس فضایی رستوران شما باشد. پس هنگام انتخاب نوع موسیقی و میزان صدای آن، حس فضایی رستوران و شخصیت مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

طراحی رستوران در تبریز - تب دیزاین

کلام آخر

طراحی داخلی منحصربه‌فرد رستوران، می‌تواند منجر به توسعه برند شما و تأثیرگذاری قدرتمند بر ذهن مخاطبان شود. پس برای دستیابی به یک تجربه کاربری رضایت‌بخش باید در طراحی و اجرای اصولی رستوران سرمایه‌گذاری کرد. چرا که با طراحی مجذوب‌کننده رستوران، بستر مناسبی برای شناخت برند و در نهایت وفاداری مشتری به رستوران شما ایجاد می‌شود.

پس برای طراحی یک فضای هنرمندانه در رستوران خود بهتر است از خدمات تخصصی شرکت‌های معماری بهره‌مند شوید. تیم معماری تب‌دیزاین، آماده همکاری با شما برای طراحی رستوران منحصربه‌فرد شماست. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


منبع: touchbistro

پیام بگذارید

Explore
Drag