پرش لینک ها

5 ایده دکوراسیون داخلی خانه که باید بدانید!

 اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: تا به حال به ‌این فکر کرده‌اید که چطور می‌شود با تغییراتی ساده، خانه‌ای شیک و معمارانه ساخت؟ همچنان که می‌دانید با تغییر و تحولاتی در طراحی و دکوراسیون داخلی می‌توان کیفیت و تجربه فضایی منحصربه‌فردی را در خانه رقم زد؛ تغییر و تحولاتی که لزوماً پرهزینه و پیچیده نیستند، اما هوشمندانه و هنرمندانه به کار گرفته شده‌اند! اگر شما هم مشتاقید که در این مورد بیشتر بدانید و ایده‌ها و تکنیک‌های دکوراسیون داخلی شگفت‌انگیزی که معماران به کار می‌برند را کشف کنید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله 5 ایده دکوراسیون داخلی خانه با تکنیک‌های منحصربه‌فرد را بررسی کردیم.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

بهترین ایده‌ها و اسرار دکوراسیون داخلی خانه

همچنان که می‌دانید با بازسازی خانه مسکونی می‌توان تحولی بی‌نظیر در ظاهر خانه ایجاد کرد. اما در بسیاری از موارد امکان اجرای ایده‌های پیچیده و پرهزینه وجود ندارد. در چنین شرایطی است که می‌توانید با بهره‌مندی از چند ایده دکوراسیون داخلی خانه، سبک و سیاق و طراحی داخلی خانه خود را متحول کنید. این ایده‌ها صرفاً با تکنیک‌هایی ساده و کاربردی، تغییراتی زیبا و چشم‌نواز برای خانه شما رقم خواهند زد. به عبارت دیگر شما با بهره‌مندی از این ایده‌های هوشمندانه، متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین و تغییرات اساسی در طراحی داخلی خانه خود نخواهید شد.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

5 ایده دکوراسیون داخلی خانه

فقط با پایبندی به استانداردهای معماری و به کارگیری ایده‌های طراحی داخلی است که می‌توانید فضایی با حداکثر عملکرد و زیبایی بصری در خانه خود ترتیب دهید. اما تکنیک‌ها و ایده‌های دکوراسیون داخلی هم به همان اندازه اهمیت دارند. ما در ادامه 5 ایده دکوراسیون داخلی خانه را بررسی می‌کنیم؛ 1- طراحی تی‌وی‌وال، 2- تکنیک چیدمان مثلثی، 3- میز غذاخوری، 4- میز کنسول و 5- اکسسوری‌ها و لوازم دکوراتیو.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

 ۱- طراحی تی‌وی‌وال؛ مکان ایده‌آل برای میز تلویزیون

یک ایده دکوراسیون داخلی مربوط به محل قرارگیری تلویزیون در فضای پذیرایی یا تی‌وی‌روم است. ایده جذاب طراحی تی‌وال‌ در اکثر پروژه‌های بازسازی خانه مسکونی به کار گرفته می‌شود. اما برای بهره‌مندی از این ایده حتماً باید به اصول معماری پایبند باشید. برای قرارگیری تلویزیون در مکانی مناسب توجه داشته باشید که حتماً باید ارتفاع محل نصب تلویزیون در تراز ارتفاعی خط دید انسان (در حالت نشسته) باشد. این فاصله معمولاً حدود 42 اینچ از کف تا مرکز صفحه نمایش در نظر گرفته می‌شود.

در اتاق‌هایی که پنجره‌های بزرگ دارند، تلویزیون را در دیوار کناری و عمود بر پنجره قرار دهید. با به‌کارگیری این ایده دکوراسیون داخلی خانه، تابش نور در صفجه نمایش به حداقل می‌رسد و شما می‌توانید با خیال راحت در هر زمانی از روز به تماشای تلویزیون بنشینید. همچنین در حین انتخاب مکان تی‌وی‌وال مطمئن شوید که تلویزیون دقیقاً روبروی محل نشیمن اصلی یا تخت شما قرار می‌گیرد. برای حداکثر راحتی هم، فاصله دید خود، یعنی فاصله مبلمان تا تی‌وی‌وال را حداقل سه برابر اندازه قطری صفحه نمایش حفظ کنید.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

 ۲- تکنیک مثلث؛ راهکاری ضروری در چیدمان مبلمان

چیدمان صحیح مبلمان فوراً می‌تواند فضای زندگی شما را به پناهگاهی راحت و ایده‌آل تبدیل ‌کند. یک ایده جذاب طراحی دکوراسیون داخلی، روش مثلثی برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن و پذیرایی خانه است. هنگام چیدمان مبلمان در یک اتاق کوچک، به مثلث فکر کنید. برای مثال، قطعات کلیدی مانند مبل، میز قهوه‌خوری و صندلی‌ها را طوری قرار دهید که یک آرایش مثلثی شکل بگیرد. به عبارت دیگر سه مبلمان شما باید سه رأس یک مثلث را شکل دهند. این نکته چیدمان مبلمان نه تنها پویایی و جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای را اضافه می‌کند، بلکه سیرکولاسیون و جریان حرکتی کلی بهتری را هم در خانه فراهم می‌کند.

کاربرد این تکنیک در چیدمان لوازم آشپزخانه

 این ایده دکوراسیون داخلی خانه حتی در چیدمان لوازم آشپزخانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب لوازمی کاربردی همچون یخچال، گاز و سینک ظرف‌شویی در یک آرایش مثلثی در دیوارهای آشپزخانه قرار می‌گیرند. این ایده دکوراسیون داخلی خانه، فقط یکی از تکنیک‌هایی است متخصصان یک شرکت طراحی داخلی مجرب در پروژه‌های خود به کار می‌گیرند.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

 ۳- میز غذاخوری؛ عنصری عملکردی و در عین حال شیک

میز غذاخوری فقط یک عنصر عملکردی در طراحی داخلی خانه نیست و با چند ایده دکوراسیون داخلی خانه می‌توان میز غذاخوری را به نقطه کانونی جذاب خانه تبدیل کرد. در نظر داشته باشید که برای چیدمان فضای غذاخوری هم در درجه اول باید به اصول معماری داخلی پایبند باشید.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

اندازه و شکل میز غذاخوری

 اندازه میز غذاخوری باید متناسب با اندازه فضا باشد. یک میز بزرگ می‌تواند یک پذیرایی کوچک را تحت‌الشعاع قرار دهد، در حالی که یک میز کوچک می‌تواند در یک پذیرایی بزرگ اصلاً به چشم نیاید. علاوه بر این هنگام چیدمان پذیرایی باید برای کاربرد آسان و مناسب، فضای کافی دور میز غذاخوری اختصاص دهید.

شکل میز غذاخوری شما هم نقش مهمی ‌در عملکرد و زیبایی پذیرایی دارد. به عنوان مثال، میزهای قابل باز و بسته ‌شدن، یک انتخاب کاربردی و همه‌کاره برای پذیرایی و آشپزخانه‌های کوچک هستند. با این حال اگر قصد دارید از پتانسیل کامل این میزها استفاده کنید، هنگام چیدمان مبلمان و دکوراسیون باید اندازه نهایی آن را در نظر بگیرید.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

دکوراسیون و چیدمان فضای غذاخوری

اگر اتاق غذاخوری شما بخشی از یک فضای بزرگ است، از یک فرش بزرگ زیر میز برای عرصه‌بندی این بخش استفاده کنید. چیدمان مبلمان روی فرش، این فضا را به طور کامل متمایز می‌کند. به خاطر داشته باشید که در حالت ایده‌آل، صندلی‌ها حتی زمانی که بیرون کشیده می‌شوند هم باید روی فرش باقی بمانند. علاوه بر این اگر می‌خواهید یک دکوراسیون شیک و منحصربه‌فرد در خانه خود رقم بزنید می‌توانید با لوستری زیبا و چشم‌نواز، یک فضای غذاخوری متفاوت در خانه خود ایجاد کنید. با این ایده دکوراسیون داخلی خانه، دیگر حرفی برای گفتن در مورد زیبایی خیره‌کننده میز غذاخوری شما باقی نمی‌ماند.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

۴- میز کنسول؛ عنصر مکمل میز غذاخوری

لوازم دکوراسیونی همچون کنسول یا بوفه معمولاً در کنار دیوار، روبرو یا مجاور میز غذاخوری، قرار می‌گیرند. این لوازم دکوراسیون قطعاً بیشتر از یک فضای ذخیره‌سازی هستند و در خانه‌های به سبک طراحی داخلی مدرن، اغلب به عنوان یک نقطه کانونی شاخص عمل می‌کنند. بنابراین هنگام انتخاب و چیدمان کنسول و میز غذاخوری خود این ایده دکوراسیون داخلی خانه را به بهترین شکل خود به کار بگیرید. در قدم اول باید در نظر داشته باشید که رنگ و سبک کنسول و میز غذاخوری باید هماهنگ باشد.

 اگر چیدمان فضای غذاخوری شما شامل یک میز تاشو (قابل باز و بسته‌شدن) است، شما حتماً به صندلی‌های اضافی نیاز خواهید داشت. در چنین حالتی می‌توانید این صندلی‌ها را در دو طرف کنسول قرار دهید. با بهره‌مندی از این ایده دکوراسیون داخلی خانه می‌توانید ظاهری متقارن و منسجم داشته باشید. علاوه بر این در صورت امکان می‌توانید یک میز بار چرخ‌دار را در کنار کنسول قرار دهید. به این ترتیب هم می‌توانید از این میز بار برای سرو غذا و نوشیدنی استفاده کنید و هم به عنوان یک عنصر دکوراتیو جذاب برای نمایش لوازم تزئینی خود استفاده کنید.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

۵- اکسسوری‌ها و لوازم دکوراتیو؛ ضروری و غیر قابل جایگزین!

اکسسوری‌ها، عنصر مکمل طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. درست مثل ادویه که رنگ، طعم و چاشنی هر غذایی محسوب می‌شوند، اکسسوری‌ها هم حس و حال و کیفیت فضایی خانه شما را متحول می‌کنند. پس با بهره‌مندی از این ایده دکوراسیون داخلی خانه، کیفیتی بی‌نظیر در خانه خود خلق کنید. به خاطر داشته باشید که در صورتی که این ایده دکوراسیون داخلی خانه را نادیده بگیرید، طراحی خانه شما احتمالاً خام و ناقص به نظر خواهد رسید!

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

هماهنگی سبک اکسسوری‌ها و لوازم دکوراتیو با سبک طراحی داخلی خانه

 تمام اکسسوری‌ها و لوازم دکوراسیون تزئینی باید بر اساس سبک، ابعاد و حس فضایی خانه شما انتخاب شوند. در فضاهای بزرگ‌تر می‌توان از اکسسوری‌ها و لوازم تزئینی شاخص استفاده کرد. کاربرد قطعات قابل توجهی مانند آثار هنری، تابلوها و گلدان‌های بزرگ در یک پذیرایی بزرگ، متداول است. این در حالی است که در یک پذیرایی کوچک، تزئینات به شکلی ظریف به کار گرفته می‌شوند. در فضاهای کوچک و یا خانه‌های به سبک مینیمال، کاربرد اکسسوری‌هایی ظریف و مینیمال بسیار متداول است. اگر می‌خواهید در چنین شرایطی از جدیدترین ترندهای طراحی داخلی بهره‌مند شوید، می‌توانید به سراغ سبک مینیمالوکس بروید.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

۶-  فرش؛ عنصری زیبا برای عرصه‌بندی فضایی

طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه خود را با پهن کردن فرش شروع کنید. با بهره‌مندی از این ایده دکوراسیون داخلی خانه، سرنخی برای چیدمان سایر لوازم  و مبلمان خود در دست خواهید داشت. فرش به عنوان لنگر برای پذیرایی و نشیمن خانه شما عمل می‌کند. به یاد داشته باشید که حتماً باید سبک و پالت رنگی فرش شما متناسب با فضای کلی خانه شما باشد. همچنین اندازه و تعداد فرش باید متناسب با ابعاد فضا باشد و مبلمان باید دور و یا روی فرش قرار بگیرند.

چند ایده دکوراسیون داخلی خانه برای قرار دادن مبلمان روی فرش پذیرایی وجود دارد. در حالت ایده‌آل، همه پایه‌های مبلمان باید روی فرش باشند؛ در این حالت، یک چیدمان منسجم و صمیمی ایجاد می‌شود. اگر ابعاد فضا یا اندازه فرش، فرصت پایبندی به این نکته را نمی‌دهد، مطمئن شوید که فرش حداقل پایه‌های قطعات بزرگ‌تر را در خود جای می‌دهد.

در نهایت، برای ایجاد احساس گستردگی فضایی می‌توانید چیدمان مبلمان را طوری انجام دهید که فرش به عنوان یک نقطه مرکزی   عمل کند. در این حالت تمام مبلمان و دیگر لوازم دکوراتیو خانه با فاصله‌ای مناسب دور تا دور فرش چیده می‌شوند. این ایده دکوراسیون داخلی خانه و نحوه چیدمان مبلمان برای فضاهای بزرگ مناسب است. از سویی دیگر اگر بخواهید که طرح و رنگ ویژه فرش شما جلوه بیشتری در خانه داشته باشد، احتمالاً این ایده دکوراسیون داخلی خانه به کار شما هم بیاید.

دکوراسیون داخلی خانه- تب دیزاین

۷-  نحوه چیدمان مبلمان؛ تجربه‌ای راحت و به‌یادماندنی با پایبندی به استانداردها

در فرآیند دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان خود به جهت چرخش درها توجه کنید. برای حرکت راحت و سیرکولاسیون اصولی باید این نکته چیدمان مبلمان و ایده دکوراسیون داخلی خانه را جدی بگیرید. برای این منظور کافی است تا فضای مناسبی را مقابل در به عنوان پیش فضا در نظر بگیرید و با فاصله کافی و مناسبی از این فضا شروع به چیدمان مبلمان کنید. به این ترتیب از برخورد مبلمان و درب، جلوگیری می‌شود. این قانون برای ورودی اتاق‌ها بسیار مهم است، اما معمولاً در مورد کابینت‌ها و سایر عناصر ذخیره‌سازی، از این مورد صرف نظر می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که برای یک تجربه ساده و آسان در خانه خود شما باید به همین نکات ساده توجه کنید.

۸- اعجاز رنگ‌ها؛ تأثیری بی‌نظیر برحس فضایی خانه

رنگ توانایی قابل توجهی در تأثیرگذاری بر خلق و خو و ادراک دارد. ترکیب یک طرح رنگی مناسب می‌تواند به هر خانه روح بدهد. رنگ‌های پاستلی آرامش‌بخش یا رنگ‌های خنثی انتخاب مناسبی برای رنگ اصلی هر فضایی هستند. در کنار این، شما می‌توانید از رنگ‌های شاد و پر جنب‌و‌جوش برای تزریق انرژی و شور و نشاط به خانه بهره‌مند شوید. پالت رنگی خلاقانه خود را در دیوارهای شاخص، کاغذ دیواری‌ها و اکسسوری‌ها آزمایش کنید تا عمق و جذابیت بصری را به دکوراسیون داخلی خانه خود اضافه کنید.

۹- بازی با بافت‌ها؛ تنوع در الگوهای بصری

بافت، بعد لمسی به دکوراسیون داخلی خانه  شما اضافه می‌کند و آن را جذاب‌تر و پویاتر می‌سازد. انواع بافت‌ها را از طریق پارچه، فرش، پرده و عناصر تزئینی مانند کوسن‌ها و اکسسوری‌ها به خانه خود اضافه کنید. الگوهای مختلف مانند طرح‌های هندسی، گل‌دار یا سنتی را با هم ترکیب کرده و مطابقت دهید تا شخصیت و جذابیت را به دکوراسیون داخلی خانه خود وارد کنید. فقط به خاطر داشته باشید یک تعادل هماهنگ را برای جلوگیری از ازدحام و پیچیدگی فضایی تضمین کنید.

دکوراسیون داخلی خانه- تب دیزاین

۱۰- نورپردازی زیبا؛ طراحی معمارانه روشنایی خانه

نور مناسب می‌تواند به طور چشمگیری محیط و عملکرد دکوراسیون داخلی خانه را افزایش دهد. برای ایجاد عمق و تطبیق‌پذیری، از یک طرح نورپردازی ‌لایه‌ای استفاده کنید که شامل نورپردازی محیطی، عملکردی و تاکیدی است. چراغ‌های آویز مدرن، لامپ‌های هالوژن، لاین‌های نوری و دیوارکوب‌ها را برای روشنایی مناطق خاص و برجسته‌سازی ویژگی‌های معماری آزمایش کنید. همچنین می‌توانید در دکوراسیون داخلی خانه  خود از سوئیچ‌های تنظیم نور استفاده کنی. این سوئیچ‌ها، انعطاف‌پذیری را برای شما به ارمغان می‌آورند و به شما امکان می‌دهند شدت نور را با توجه به موقعیت‌ها و حالات مختلف تنظیم کنید.

۱۱- نقاشی روی دیوار ؛ بومی برای خلق زیبایی

دیوارهای خالی، فرصتی عالی برای بیان خلاقیت و سبک منحصربه‌فردتان در دکوراسیون داخلی خانه هستند. مجموعه‌ای از آثار هنری، عکس‌ها یا مجسمه‌های دیواری را که انعکاسی از روحیه و شخصیت شما هستند و تم کلی دکوراسیون داخلی خانه شما را تکمیل می‌کنند، بسازید. آن‌ها را به صورت استراتژیک ترتیب دهید تا با طراحی نقاط کانونی، جذابیت بصری ایجاد کنید. اندازه‌ها، فریم‌ها و مدیوم‌های مختلف را با هم ترکیب کنید تا ظاهری خاص و در عین حال ترکیبی داشته باشید.

۱۲- کاربرد گیاهان؛ طبیعت در دل خانه

گنجاندن عناصر طبیعت در دکوراسیون داخلی خانه شما می‌تواند حس آرامش و هماهنگی را القا کند. گیاهان داخل خانه یا گل‌های تازه را در خانه‌تان بگنجانید تا رنگ و شادابی به فضا ببخشید. علاوه بر این، استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ یا مبلمان چوبی را برای ایجاد ارتباط با فضای باز در نظر داشته باشید. تراریوم‌ها، بافت‌های گیاهی و لوازم تزئینی الهام‌گرفته از طبیعت هم حس ارگانیک را در خانه بیشتر برجسته می‌کنند.

دکوراسیون داخلی خانه- تب دیزاین

۱۳- شخصی‌سازی فضای خانه؛ امضا و اثری از شما در روح خانه!

فضای زندگی خود را با لمس‌های شخصی که منعکس‌کننده علایق، سرگرمی‌ها و خاطرات شما هستند، شخصی‌سازی کنید. کلکسیون‌های ارزشمند، سوغاتی‌های سفر یا میراث خانوادگی را نمایش دهید تا دکوراسیون داخلی خانه خود را به نوستالژی آغشته کنید. عناصر دکوراسیون مانند بالش، فرش یا پرده را با مونوگرام‌ها، نقل قول‌ها یا نقوشی که اهمیت خاصی دارند، سفارشی کنید. اجازه دهید دکوراسیون داخلی خانه شما داستانی از شما را بیان کند؛ این که شما چه کسی هستید و چه چیزی را دوست دارید.

با تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود، منتظر تحول بی‌نظیری باشید!

با بهره‌مندی از تجربه و مهارت زیبایی‌شناختی متخصصان یک شرکت معماری معتبر می‌توانید کیفیت فضایی خانه خود را متحول کنید. با چند ایده دکوراسیون داخلی خانه، جذابیت بصری خانه شما چندین درجه ارتقاء می‌یابد. در نظر داشته باشید که این ایده‌ها با تغییراتی ساده، کم‌هزینه اما به شیوه‌ای هوشمندانه انجام می‌شود.

برای به‌کارگیری این شیوه هوشمندانه و ایده‌های معمارانه در طراحی و دکوراسیون خانه خود می‌توانید از خدمات شرکت معماری تب‌دیزاین بهره‌مند شوید. این تیم جوان و خلاق می‌تواند در صفر تا صد فرآیند بازسازی، طراحی داخلی یا تغییر دکوراسیون خانه همراه شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تعیین زمان یک جلسه مشاوره رایگان فقط کافی است با ما در تماس باشید.

ایده دکوراسیون داخلی خانه-تب دیزاین

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

طراحی معماری مدرن تبریز ؛ 21 ایده جدید برای یک خانه‌‌ امروزی

طراحی مینیمال در تبریز ؛ 7 ایده شگفت‌انگیز برای یک خانه‌ کوچک

طراحی ویلا باغ تبریز ؛ 9 ایده خلاقانه و کاربردی


منبع: decorilla

پیام بگذارید

Explore
Drag