پرش لینک ها

طراحی معماری مدرن تبریز ؛ 21 ایده جدید برای یک خانه‌‌ امروزی

اختصاصی شرکت معماری تب دیزاین: طراحی معماری مدرن، یک سبک معماریِ نوآورانه، مینیمال و ساده محسوب می‌شود. امروزه این سبک معماری، در بسیاری از کلان‌شهرها از جمله تبریز، همچنان پرطرفدار و کاربردی است. خانه‌های مدرن امروزی با خطوط ساده، اشکال هندسی، حسِ وسعت فضایی و دکوراسیون متفکرانه، شناخته می‌شوند. این نحوۀ دکوراسیون داخلی و طراحی معماری مدرن تبریز با حداقل عناصر، حس فضایی نابی را خلق می‌کند.

 ما در این مقاله به بررسی 21 ایدۀ کاربردی و نوآورانه برای خلقِ کیفیتِ فضایی مدرن در خانه‌های امروزی پرداختیم. پس برای درکِ هرچه بیشترِ سبکِ طراحی معماری مدرن تبریز، با ما همراه باشید…

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

طراحی معماری مدرن چیست؟

طلوع ” معماری مدرن”، را می‌توان به زمانی نسبت داد که تکنولوژی و صنعت ماشینی به فراوانی مورد استفاده قرار گرفت. ظهورِ تکنولوژی، شرایطی را فراهم کرد تا معماری وارد عصر جدیدی از طراحی شود. هستۀ اصلی معماری مدرن، تأکید بر عملکرد است. این سبک در تضاد مستقیم با مفاهیم و عناصر سبک‌های معماری کلاسیک است.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

ویژگی‌های‌ سبک طراحی معماری مدرن تبریز

طراحی معماری مدرن تبریز با مشخصه‌های ویژه‌ای شناخته می‌شود. به طور کلی ویژگی‌های اساسیِ سبک مدرنیسم که در یک شرکت طراحی داخلی تبریز هم به کار گرفته می‌شود، عبارتند از:

  • عملکردگرایی
  • حذف تزئینات غیر کاربردی
  • نقشه‌هایی با القای احساس گشایش و وسعت فضایی
  • نمایش ساختار اصلی مواد و مصالح (همانند بتن و …)
  • استفاده از مصالح مدرن ( مانند بتن مسلح، شیشه و فولاد)
  • پنجره‌های زیاد برای ورود نور طبیعی
  • استفاده از مواد سنتی به روش‌های نوآورانه (مانند چوب، آجر و …)
  • تأکید بر خطوط مستقیم و پیوسته

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

21 ایده کاربردی برای خانه‌ای به سبک طراحی معماری مدرن

خانه‌های ساده، مینیمال و …، نمونه‌ای از پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز هستند. در ادامه، به بررسی چند ایدۀ کاربردی برای پروژه‌های طراحی و بازسازی خانه مسکونی تبریز  به سبک مدرن می‌پردازیم.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

1- کاربرد مواد و مصالح الهام گرفته از طبیعت

چارچوبِ طراحی معماری مدرن تبریز با وجود القای تفکرات آینده‌نگرانه و الهام‌گرفته از عصر جدید، بر بازگشت به ریشه‌های انسان در طبیعت نیز تأکید دارد. بسیاری از خانه‌های این سبک طراحی، با وام گرفتن از رنگ‌ها و اشکال طبیعی موجود در طبیعت، حس و حالی جدید، مدرن و در عین حال جاودانه و همیشگی دارند. پروژه‌های طراحی ویلا تبریز هم با استفاده از این ایدۀ ناب، کیفیت فضایی بی‌نظیری می‌یابند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

2- عدم وجود تزئینات اضافی در طراحی معماری مدرن

پنجره‌های بزرگِ سرتاسری (از کف تا سقف) و پلان آزاد، سبب سرازیر شدن نور طبیعی به پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز می‌شود. از آنجایی که تزئینات کمی در این سبک وجود دارد، شکل واقعی ساختمان دقیقاً چیزی است که یک خانه را منحصر‌به‌فرد، پیشرفته و زیبا جلوه می‌دهد.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

3- کاربرد عناصر و جزئیات فلزی

نگاه آینده‌نگرانه به خانه و تمایل به استفاده از مواد و مصالح مدرن، با کاربرد عناصر و جزئیاتی فلزی نمود می‌یابد. جلوۀ چشم‌نواز، صیقلی و مدرنِ آلومینیوم و استیل در ترکیب با مواد و مصالح سادۀ چوبی و رنگ سفید، تضاد زیبایی در نما و فضای داخلی پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز پدید می‌آورند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

 

4- تمرکز بر خطوط شاخص و ساده

به طور مشخص می‌توان گفت که سبک طراحی معماری مدرن تبریز با سادگی و خلوص نمایان می‌شود. بسیاری از خانه‌های مدرن، به لطف خطوط تمیز و پنجره‌های گسترده‌ با محیط اطراف خود ترکیب می‌شوند؛ اما در عین حال، حضوری شاخص و ویژه هم در منظر اطراف دارند و به تنهایی جلوۀ بی‌نظیری پدید می‌آورند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

 

5- استفاده از اشکال نامتقارن

پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز، شخصیت و جذابیت ویژۀ خود را از طریق ترکیب شکل کلی نمایان می‌کنند؛ چرا که این پروژه‌ها فاقد جزئیات تزئینی اضافی هستند. اینجاست که اصل عدم تقارن پدیدار می‌شود و هر خانه مانند یک اثر هنری مدرن، بسته به زاویۀ دید متفاوت اشخاص، جلوۀ متفاوتی می‌یابد. این ایدۀ معماری مدرن در پروژه‌های طراحی نما تبریز هم به وضوح مشخص است.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

 

6- نمایش بتن اِکسپوز و تیرهای سازه‌ای

بتن و تیرهای سازه‌ای نمایان، از مشخصه‌های مهم سبکِ طراحی معماری مدرن تبریز هستند. تیرهای فولادی نمایان به خانه مدرن یک جلوۀ صنعتی می‌بخشد. ترکیبِ ظاهرِ خام و دست‌نخوردۀ بتن با سطوح ساده‌ و صیقلی‌ به رنگ سفید، تضاد بی‌نظیری خلق می‌کنند و جذابیت بصری خانه را افزایش می‌دهند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

 

7- تبعیت از مفاهیم “کوبیسم” در طراحی معماری مدرن

می‌توان گفت که خانه‌های امروزی به سبک طراحی معماری مدرن تبریز، ریشه در مفهوم “کوبیسم” دارد. کوبیسم، یک جنبش هنری مدرن شکل گرفته در شهر پاریس است. استفاده از زوایای دید متعدد و منظرهای گوناگون، کاربرد اشکال هندسی و خطوط صاف، پالتِ رنگیِ تشکیل یافته از تُناژهای یک رنگ، ویژگی‌های اصلی این مفهوم محسوب می‌شود. بسیاری از پروژه‌های امروزی، از طریق کاربردِ اشکال کوبیسم، توجه به هندسه و هنر را نمایان می‌سازند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

 

8- طراحی معماری مدرن با الحاق اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی

اگر خانۀ شما دارای ساختارهای طراحی معماری مدرن تبریز نیست، هنوز هم می‌توانید با کاربرد عناصری مدرن، تغییری شگرف در حس فضایی خانۀ خود ایجاد کنید. اضافه کردن یک عنصر برجسته در پروژه‌های دکوراسیون داخلی تبریز، همچون مجسمۀ مدرن و نورپردازی ساده و در عین حال جسورانه، حس و حال متفاوتی به فضای شما می‌بخشد.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

9- ترکیب اشکال در مقیاس بزرگ

از آنجایی که پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز، فاقد تزئینات اضافی است؛ پس همه چیز در یک فضای مدرن از طریق بازی با اشکال، نمایان می‌شود. می‌توان در یک پروژه از اشکالی با حس فضایی متفاوتی استفاده کرد. البته که ترکیب مناسب و هم‌نشینی هوشمندانۀ عناصر متفاوت، نیازمند تسلط بر اصول و عوامل مختلفی است. دقیقاً به همین دلیل است که همکاری با یک شرکت معماری تبریز و حضور یک معمارِ متخصص در فرآیند طراحی اهمیت می‌یابد.

 در حالی که یک میز سنگ مرمری و قفسه‌های دیواری و …، صیقلی، زاویه‌دار و تیز هستند، می‌توان با کاربرد میز قهوه‌خوری عثمانی گرد، یک فضای متعادل مدرن ایجاد کرد. استفاده از مواد طبیعی و نوستالژیک سبب افزایش احساس غنای اتاق می‌شود؛ حتی اگر میزان استفاده از این مواد و مصالح طبیعی زیاد نباشد.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

10- دکوراسیون هوشمندانه عناصر متفاوت در طراحی معماری مدرن

با التقاط آگاهانۀ عناصری با حس فضایی متفاوت، می‌توانید احساس گرما و صمیمیت بیشتری به فضای پروژه معماری و طراحی داخلی تبریز ببخشید. نورپردازی مدرن، تابلوهای دیواری انتزاعی در مقیاس بزرگ، کاشی‌های هندسی کف، و میز ساده، یک فضای کاملاً مدرن ترتیب می‌دهد؛ با این حال، مجموعه‌ای از گلدان‌های شیشه‌ای نوستالژیک و صندلی‌های ناهارخوری متفاوت، احساس طراوت و پویایی به سبک طراحی معماری مدرن تبریز می‌بخشد.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

11- پالت رنگی روشن و خالص

یک پالت رنگی محدود و تشکیل‌ یافته از تُناژهای رنگی مشابه، همیشه در پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز مورد استقبال قرار می‌گیرد. استفاده از پالت رنگی شامل رنگ‌های خنثی و روشن در یک آشپزخانۀ مدرن، از لحاظ زیبایی‌شناختی آرام بخش است و در عین حال کاربردی است؛ چرا که با سطوح فراوان موجود در آشپزخانه سازگار است و فضای مناسبی برای کار، ذخیره‌سازی لوازم ضروری آشپزخانه و …، فراهم می‌کند. استفاده از چراغ‌های آویز و چهارپایه‌های مدرن هم به ایجاد حس فضایی ناب و خالص در این سبکِ طراحی دکوراسیون داخلی کمک می‌کند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

12- پرهیز از شلوغی

در پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز، شلوغی را به حداقل برسانید. یک صندلی مدرن در کنار یک کنسولِ قفسهِ باز، تمام چیزی است که برای رسیدن به یک راهروی مدرن نیاز دارید. چیدمان اکسسوری‌های طراحی داخلی همچون شمع‌دان‌های فلزی و گلدان‌های متفاوت، انرژی و شخصیت فضایی متفاوتی به فضای خانۀ مدرن شما می‌بخشد. این اصل باید در پروژه‌های طراحی کلینیک در تبریز نیز مورد توجه واقع شود. چرا که در فضاهای درمانی تمرکز به دستیابی به حداکثر عملکرد فضایی است. بدین ترتیب باید با کم‌ترین عناصر الحاقی بیشترین تأثیرگذاری بر سلامت روان و افزایش کیفیت فضایی محیط را ایجاد نمود.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

13- کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی مدرن

اگر پنجره‌های بزرگ ندارید، می‌توانید از این تکنیک برای بزرگنمایی هر چه بیشتر فضای خود استفاده کنید. آینه‌های بزرگ جلو‌ه‌ای مشابه پنجره‌ها را شبیه‌سازی می‌کنند. برای داشتن جلوه‌ای از عناصر مدرن می‌توانید از یک آینه‌ی بزرگ با جزئیات مینیمال در سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

14- ساده‌سازی و بهینه‌سازی کنج‌ها

فضاهای صنعتی، پس زمینه‌ای زیبا برای پروژه‌های دکوراسیون داخلی و طراحی معماری مدرن تبریز هستند. لوله‌های به رنگ قرمز و آجرکاری سفید، می‌تواند حس فضایی تاریخی و در عین حال مدرنی به کنج دلنشین خانۀ شما ببخشد؛ در حالی که دیوارکوب‌های مدرن و یک میز شیک، می‌تواند احساس جلاء و سادگی را در فضا ایجاد کند. شما می‌توانید این ایده را در بخش‌هایی از پروژه‌های طراحی دفتر کار در تبریز به کار ببرید تا در عین سادگی، احساس در خانه بودن و آرامش را در ذهن کارکنان القاء کنید.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

15- ترکیب بافت‌های اعلاء با خطوط ساده

در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، محدودیت متراژ وجود دارد و از طرف دیگر در پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز، اختیار عمل کمتری برای کاربرد دکور و تزئینات فراهم است؛ به همین دلیل است که تمام عناصر به کار رفته در این سبک، باید کاربردی و در عین حال زیبا باشد. یک اتاق خواب با استفاده از مواد و مصالح درجه یک (مانند مخمل اعلاء)، اشکال ساده اما جالب و پالت رنگی آرامش بخش، می‌تواند تبلور رویای مدرنیسم باشد. شما می‌توانید این ایده را در پروژه‌های طراحی هتل در تبریز با سبک مدرن و مینیمال به کار بگیرید تا در عین سادگی و خلوص، یک کیفیت فضایی ویژه برای افراد به ارمغان بیاورید.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

16- پایبندی به حداقل‌ها در طراحی معماری مدرن

“کمتر، بیشتر است”؛ این اصل باید در کل فرآیندِ طراحی معماری مدرن تبریز رعایت شود. به عنوان مثال، زمانی که در حال طراحی یک حمام مدرن هستید، می‌توانید تنها با کاربرد عناصر ضروری، در زیبایی و خلوصی که طراحی معماری مدرن برای شما به ارمغان می‌آورد، غوطه‌ور شوید.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

17- دکوراسیون و طراحی معماری مدرن با تعداد کم مبلمان

طراحی مدرن هنوز هم می‌تواند فضایی دنج و جذاب برای یک معاشرت خانوادگی بیافریند. کاربرد یک نورپردازی شیک و میز قهوه‌خوری ساده، وجود احساس مینیمالیستی را در فضا تضمین می‌کند. در عین حال، چیدمان یک مبل اِل شکل همراه با کوسن‌ها و پتوی روی مبل، محیطی راحت و دلپذیر را در اختیار اعضای خانواده قرار می‌دهد. اثاثیۀ کم، احساس ارتباط نزدیک‌تری با طبیعت و زمین را در ذهن افراد ایجاد می‌کند. بدین ترتیب با به کارگیری این ایده طراحی مینیمال در تبریز می‌توانید یک فضای مدرن و امروزی در اختیار داشته باشید.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

18- تعویض عناصر قدیمی؛ جایگزینی عناصر ساده

اگر در حال بازسازی خانه مسکونی خود هستید، می‌توانید با تعویض نرده‌های سنتی و کلاسیک خود، قدم مهمی برای ایجاد فضایی مدرن بردارید؛ نرده‌های ساده، منحنی و براق، جایگزین مناسبی برای پروژه‌های طراحی معماری مدرن‌ تبریز محسوب می‌شوند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

 19- پلان آزاد

پلان آزاد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه‌های طراحی معماری مدرن تبریز است. این ویژگی به طور ویژه در آشپزخانه‌های مدرن نمود می‌یابد و سبب افزایش وسعت دید در فضاهای نشیمن و پذیرایی می‌شود. به عنوان مثال، طراحی یک راه پله در وسط خانه و دسترسی به یک سطح نیم طبقه با دیوارهای شیشه‌ای، دید بصری از قسمت‌های مختلف خانه را فراهم می‌کند. این نوع طراحی، در عین ایجاد مناطق مجزا، احساس یکپارچگی را در کل فضای پروژه‌های طراحی آپارتمان تبریز ایجاد می‌کند.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

20- دید به سطوح ارتفاعی مختلف

در پروژه‌های امروزی به سبک طراحی معماری مدرن تبریز، علاوه بر تأکید بر خطوط افقی، به ارتفاع و ارتباط بصری طبقه‌های مختلف هم، توجه می‌شود. افزودن یک سطح بالکن یا اتاق نیم طبقه در یک فضای نشیمن، ارتفاع را برجسته می‌کند؛ علاوه بر این سبب اتصال خطوط دید بخش‌های مختلف می‌شود و شخصیت متفاوتی به فضای مدرن می‌بخشد. می‌توان از نشمین یا فضای غذاخوری در طبقه پایین به عنوان یک حیاط مرکزی استفاده کرد و نور اتاق‌های دیگر در طبقه بالا را تأمین کرد. ایده دسترسی بصری از طریق سطوح ارتفاعی مختلف، یک گزینه مناسب برای پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز نیز محسوب می‌شود. چرا که این فضاها با تمرکز بر شکل‌گیری بستری مناسب برای ارتباطات مثبت و سازنده بین افراد خلق می‌شوند و دید یا ارتباط بصری، یکی از اولین گزینه‌های شروع هر رابطه‌ای است.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

21- پارتیشن‌های شیشه‌ای+ اتاق‌های تو در تو

پارتیشن‌های شیشه‌ای روشی خیره‌کننده برای جداسازی فضا هستند. استفاده از پارتیشن‌ها، یکی از محبوب‌ترین ترندهای طراحی داخلی در چند سال اخیر محسوب می‌شوند. می‌توان از این پارتیشن‌ها در جایگاه‌های مختلفی از خانه استفاده کرد؛ از جمله جداسازی فضای آشپزخانه از پذیرایی، ایجاد حریم خصوصی در بخش ورودی خانه و … .

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

طراحی مجذوب‌کننده یک دفتر کار خانگی در یک اتاق نشیمن، از طریق این پارتیشن‌ها ممکن است. در حالی که این فضای کار یا اتاق مطالعه رو به فضای نشیمن باز است، اما همچنان احساس آرامش و استقلال را به وجود می‌آورد. این ایده در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز نیز می‌تواند به کار گرفته شود. چرا که در فرآیند طراحی رستوران، تعیین عرصه‌‌های فضایی مختلف برای ایجاد آرامش مخاطبان، بسیار مهم است.

طراحی معماری مدرن تبریز- تب دیزاین

تیم معماری تب‌دیزاین، آمادۀ همکاری و ارائۀ خدمات مشاوره، طراحی، بازسازی پروژه‌های مسکونی، تجاری و …، به شما است.


منبع:| thespruce|  housebeautiful | livingetc | study

پیام بگذارید

Explore
Drag